-
Data: 2016-11-05 23:54:37
Temat: Re: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-11-05 o 21:53, Tomasz Wójtowicz pisze:
> W dniu 2016-11-05 o 17:47, Robert Wańkowski pisze:
>> W dniu 2016-11-05 o 17:39, Tomasz Wójtowicz pisze:
>>> W dniu 2016-11-05 o 16:45, Robert Wańkowski pisze:
>>>> W dniu 2016-11-05 o 16:09, Tomasz Wójtowicz pisze:
>>>>>
>>>>> Ale nie każdy silnik wytrzyma dowolny poślizg przez dowolnie długi
>>>>> czas.
>>>>> Weź przeciętny silnik z rozruchem gwiazda-trójkąt. Jak go
>>>>> potrzymasz na
>>>>> gwieździe zbyt długo usłyszysz chlupot - klatka popłynęła.
>>>> Za długo na gwieździe, ale w poślizgu? Trójkąta to też się tyczy?
>>>
>>> Na gwieździe napięcie jest pierwiastek z 3 mniejsze i podobnie moment
>>> obrotowy. Przy obciążeniu M ~ n (moment proporcjonalny do obrotów)
>>> oznacza to poślizg np. 50%, co przy klatce aluminiowej silnik może
>>> wytrzymać przez najwyżej kilkadziesiąt sekund.
>>>
>> Ja właśnie na gwieździe często pracowałem. Mocy wystarczało to sobie
>> myślałem, że po co zużywać prąd. Silnik 2-3 kW.
>> Z tego co pamiętam, to silnik ja padł to winy przegrzania uzwojenia.
>
> Skoro mocy wystarczało, to pewnie pracował z małym poślizgiem i dawał
> radę. Z tym, że jeśli chodzi o zniszczenie klatki, to aluminium topi się
> w temperaturze ok. 660 stopni. Jeśli z powodu poślizgu wirnik miał
> temperaturę np. 500 stopni, to mocno promieniował cieplnie w kierunku
> stojana i być może to promieniowanie zniszczyło izolację na stojanie.
Przy poślizgu grzanie pochodzi głównie z wirnika? Uzwojenie jaki ma w
tym udział? Pomijalnie mały?
>
> Co do oszczędzania "prądu", to jeśli silnik daje radę na gwieździe, to
> po przełączeniu na trójkąt jedynie wzrośnie pobór mocy biernej, więc
> oszczędzasz tylko, jeśli masz licznik kVar*h i nie masz kompensatora.
To teraz już wiem, że niepotrzebnie kombinowałem :-)
>
> Ale silnik będzie dawać radę na gwieździe tylko, jeśli jest
> przewymiarowany. Dla prawidłowo zwymiarowanego silnika do pracy w
Nie jest przewymiarowany. To jest szlifierka, szlifując dużą
powierzchnię mocy jest w sam raz, a przy małych detalach 95% zapasu.
> trójkącie, praca na gwieździe jest utrudnieniem służącym tylko ochronie
> instalacji przed dużym prądem rozruchowym. To tak jak ruszanie z miejsca
> samochodem - faza jazdy na półsprzęgle obciąża termicznie sprzęgło,
> natomiast "strzał ze sprzęgła" oszczędza sprzęgło, ale powoduje
> szarpnięcie szkodliwie obciążające układ korbowy, pasek rozrządu,
> skrzynię biegów, dyferencjał i przeguby.
Tak, to jest mi znane.
Robert
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.16 01:46 Tomasz Wójtowicz
- 06.11.16 11:11 Elektrolot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo