-
Data: 2016-11-06 01:46:39
Temat: Re: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-11-05 o 23:54, Robert Wańkowski pisze:
> W dniu 2016-11-05 o 21:53, Tomasz Wójtowicz pisze:
>> W dniu 2016-11-05 o 17:47, Robert Wańkowski pisze:
>>> W dniu 2016-11-05 o 17:39, Tomasz Wójtowicz pisze:
>>>> W dniu 2016-11-05 o 16:45, Robert Wańkowski pisze:
>>>>> W dniu 2016-11-05 o 16:09, Tomasz Wójtowicz pisze:
>>>>>>
>>>>>> Ale nie każdy silnik wytrzyma dowolny poślizg przez dowolnie długi
>>>>>> czas.
>>>>>> Weź przeciętny silnik z rozruchem gwiazda-trójkąt. Jak go
>>>>>> potrzymasz na
>>>>>> gwieździe zbyt długo usłyszysz chlupot - klatka popłynęła.
>>>>> Za długo na gwieździe, ale w poślizgu? Trójkąta to też się tyczy?
>>>>
>>>> Na gwieździe napięcie jest pierwiastek z 3 mniejsze i podobnie moment
>>>> obrotowy. Przy obciążeniu M ~ n (moment proporcjonalny do obrotów)
>>>> oznacza to poślizg np. 50%, co przy klatce aluminiowej silnik może
>>>> wytrzymać przez najwyżej kilkadziesiąt sekund.
>>>>
>>> Ja właśnie na gwieździe często pracowałem. Mocy wystarczało to sobie
>>> myślałem, że po co zużywać prąd. Silnik 2-3 kW.
>>> Z tego co pamiętam, to silnik ja padł to winy przegrzania uzwojenia.
>>
>> Skoro mocy wystarczało, to pewnie pracował z małym poślizgiem i dawał
>> radę. Z tym, że jeśli chodzi o zniszczenie klatki, to aluminium topi się
>> w temperaturze ok. 660 stopni. Jeśli z powodu poślizgu wirnik miał
>> temperaturę np. 500 stopni, to mocno promieniował cieplnie w kierunku
>> stojana i być może to promieniowanie zniszczyło izolację na stojanie.
>
> Przy poślizgu grzanie pochodzi głównie z wirnika? Uzwojenie jaki ma w
> tym udział? Pomijalnie mały?
Wzrost temperatury stojana zależy głównie od mocy czynnej i w mniejszym
stopniu od mocy biernej. Natomiast wzrost temperatury wirnika zależy od
natężenia prądu w prętach klatki, a ten jest bezpośrednio związany z
poślizgiem. Czyli grzanie stojana jest dość jednostajne, grzanie wirnika
zależy od poślizgu.
A jaki co ma procentowy udział, to już zależy jaki konkretny silnik
rozpatrujemy, przy jakim napięciu, obrotach, obudowie itd.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.16 11:11 Elektrolot
Najnowsze wątki z tej grupy
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-07 Aero2
- 2025-01-06 odbiornik GPS z kablem USB
- 2025-01-07 Oszczędzanie nie jest łatwe
- 2025-01-07 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-07 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-01-07 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2025-01-07 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)