eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocyRe: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
  • Data: 2016-11-06 01:46:39
    Temat: Re: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-11-05 o 23:54, Robert Wańkowski pisze:
    > W dniu 2016-11-05 o 21:53, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >> W dniu 2016-11-05 o 17:47, Robert Wańkowski pisze:
    >>> W dniu 2016-11-05 o 17:39, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >>>> W dniu 2016-11-05 o 16:45, Robert Wańkowski pisze:
    >>>>> W dniu 2016-11-05 o 16:09, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >>>>>>
    >>>>>> Ale nie każdy silnik wytrzyma dowolny poślizg przez dowolnie długi
    >>>>>> czas.
    >>>>>> Weź przeciętny silnik z rozruchem gwiazda-trójkąt. Jak go
    >>>>>> potrzymasz na
    >>>>>> gwieździe zbyt długo usłyszysz chlupot - klatka popłynęła.
    >>>>> Za długo na gwieździe, ale w poślizgu? Trójkąta to też się tyczy?
    >>>>
    >>>> Na gwieździe napięcie jest pierwiastek z 3 mniejsze i podobnie moment
    >>>> obrotowy. Przy obciążeniu M ~ n (moment proporcjonalny do obrotów)
    >>>> oznacza to poślizg np. 50%, co przy klatce aluminiowej silnik może
    >>>> wytrzymać przez najwyżej kilkadziesiąt sekund.
    >>>>
    >>> Ja właśnie na gwieździe często pracowałem. Mocy wystarczało to sobie
    >>> myślałem, że po co zużywać prąd. Silnik 2-3 kW.
    >>> Z tego co pamiętam, to silnik ja padł to winy przegrzania uzwojenia.
    >>
    >> Skoro mocy wystarczało, to pewnie pracował z małym poślizgiem i dawał
    >> radę. Z tym, że jeśli chodzi o zniszczenie klatki, to aluminium topi się
    >> w temperaturze ok. 660 stopni. Jeśli z powodu poślizgu wirnik miał
    >> temperaturę np. 500 stopni, to mocno promieniował cieplnie w kierunku
    >> stojana i być może to promieniowanie zniszczyło izolację na stojanie.
    >
    > Przy poślizgu grzanie pochodzi głównie z wirnika? Uzwojenie jaki ma w
    > tym udział? Pomijalnie mały?

    Wzrost temperatury stojana zależy głównie od mocy czynnej i w mniejszym
    stopniu od mocy biernej. Natomiast wzrost temperatury wirnika zależy od
    natężenia prądu w prętach klatki, a ten jest bezpośrednio związany z
    poślizgiem. Czyli grzanie stojana jest dość jednostajne, grzanie wirnika
    zależy od poślizgu.

    A jaki co ma procentowy udział, to już zależy jaki konkretny silnik
    rozpatrujemy, przy jakim napięciu, obrotach, obudowie itd.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: