eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocyRe: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
  • Data: 2016-11-05 16:09:53
    Temat: Re: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-11-05 o 11:58, Elektrolot pisze:
    > W dniu 2016-11-05 o 02:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >>
    >> Jedyny prawdziwy sposób, w jaki można regulować prędkość silnika
    >> asynchronicznego, to przez zmianę
    >> częstotliwości.
    >
    > Generalnie na zmianę prędkości silnika asynchronicznego można wpływać
    > przez częstotliwości lub poślizg.

    Ale nie każdy silnik wytrzyma dowolny poślizg przez dowolnie długi czas.
    Weź przeciętny silnik z rozruchem gwiazda-trójkąt. Jak go potrzymasz na
    gwieździe zbyt długo usłyszysz chlupot - klatka popłynęła.

    > Zmiana prędkości silnika asynchronicznego przez zmianę częstotliwości
    > jest oczywistym wyborem w przypadku zasilania silników klatkowych.

    Niekoniecznie. Zależy od wielu czynników natury technicznej i ekonomicznej.

    > W przypadku silników pierścieniowych można wpływać na napięcie w wirniku
    > i tym samym zmieniać poślizg. Tak się dzieje np. w kaskadzie stałego
    > momentu.
    >

    Jeśli mówimy o pracy w stanie ustalonym, to zależy, ile uzwojenie
    wirnika jest w stanie znieść.

    >> Natomiast zmieniając napięcie (choćby i regulatorem fazowym),
    >> regulujesz jedynie moment obrotowy.
    >
    > Z tym się nie zgadzam. Sterowanie prędkością to przecież wpływanie na
    > moment silnika. Gdy prędkość jest za mała, to trzeba zwiększyć moment,
    > aby silnik przyspieszył. To wynika z elementarnego równania ruchu:
    > J*dw/dt = M - Mm (dla stałego momentu bezwładności J)
    > w- prędkość,
    > M - moment silnika,
    > Mm - moment obciążenia.
    >
    > Jeśli oba momenty są takie same to mamy stan ustalony i prędkość jest
    > stała.
    >

    Nieprawda. Np. w przypadku silnika synchronicznego prędkość obrotowa
    jest stała, albo silnik się zatrzyma.

    W innych rodzajach silników, zależność prędkości obrotowej od momentu
    zależy od charakterystyki M(n).

    A wzór który podałeś jest zbyt ogólny - podaje on tylko zupełnie
    oczywistą zależność mechaniczną, nie ma w nim parametrów elektrycznych.
    Z resztą jak się przyjrzysz, jest to wzór Newtona F=m*a, tylko bardziej
    udekorowany.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: