-
Data: 2016-11-05 21:53:53
Temat: Re: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-11-05 o 17:47, Robert Wańkowski pisze:
> W dniu 2016-11-05 o 17:39, Tomasz Wójtowicz pisze:
>> W dniu 2016-11-05 o 16:45, Robert Wańkowski pisze:
>>> W dniu 2016-11-05 o 16:09, Tomasz Wójtowicz pisze:
>>>>
>>>> Ale nie każdy silnik wytrzyma dowolny poślizg przez dowolnie długi
>>>> czas.
>>>> Weź przeciętny silnik z rozruchem gwiazda-trójkąt. Jak go potrzymasz na
>>>> gwieździe zbyt długo usłyszysz chlupot - klatka popłynęła.
>>> Za długo na gwieździe, ale w poślizgu? Trójkąta to też się tyczy?
>>
>> Na gwieździe napięcie jest pierwiastek z 3 mniejsze i podobnie moment
>> obrotowy. Przy obciążeniu M ~ n (moment proporcjonalny do obrotów)
>> oznacza to poślizg np. 50%, co przy klatce aluminiowej silnik może
>> wytrzymać przez najwyżej kilkadziesiąt sekund.
>>
> Ja właśnie na gwieździe często pracowałem. Mocy wystarczało to sobie
> myślałem, że po co zużywać prąd. Silnik 2-3 kW.
> Z tego co pamiętam, to silnik ja padł to winy przegrzania uzwojenia.
Skoro mocy wystarczało, to pewnie pracował z małym poślizgiem i dawał
radę. Z tym, że jeśli chodzi o zniszczenie klatki, to aluminium topi się
w temperaturze ok. 660 stopni. Jeśli z powodu poślizgu wirnik miał
temperaturę np. 500 stopni, to mocno promieniował cieplnie w kierunku
stojana i być może to promieniowanie zniszczyło izolację na stojanie.
Co do oszczędzania "prądu", to jeśli silnik daje radę na gwieździe, to
po przełączeniu na trójkąt jedynie wzrośnie pobór mocy biernej, więc
oszczędzasz tylko, jeśli masz licznik kVar*h i nie masz kompensatora.
Ale silnik będzie dawać radę na gwieździe tylko, jeśli jest
przewymiarowany. Dla prawidłowo zwymiarowanego silnika do pracy w
trójkącie, praca na gwieździe jest utrudnieniem służącym tylko ochronie
instalacji przed dużym prądem rozruchowym. To tak jak ruszanie z miejsca
samochodem - faza jazdy na półsprzęgle obciąża termicznie sprzęgło,
natomiast "strzał ze sprzęgła" oszczędza sprzęgło, ale powoduje
szarpnięcie szkodliwie obciążające układ korbowy, pasek rozrządu,
skrzynię biegów, dyferencjał i przeguby.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.16 23:54 Robert Wańkowski
- 06.11.16 01:46 Tomasz Wójtowicz
- 06.11.16 11:11 Elektrolot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=