  • 1. Data: 2024-10-23 13:37:48
    Temat: rozklejanie obudowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    macie jakis pomysł na rozklejanie (roz-zgrzewanie?) obudów?
    Zasilacze małe itp.

    Kiedys stukałem delikatnie młotkiem, i puszczało stopniowo, ale to
    trzeba było długo stukać.

    Unia nie powinna zabronić sklejania?
    Czy odwrotnie, nakazuje, bo tam wysokie napięcie ...

    J.

  • 2. Data: 2024-10-23 13:43:58
    Temat: Re: rozklejanie obudowy
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 23 Oct 2024 13:37:48 +0200, J.F napisał(a):

    > macie jakis pomysł na rozklejanie (roz-zgrzewanie?) obudów?
    > Zasilacze małe itp.

    Średni młotek i nóż monterski. Przykładasz, uderzasz, rozcinasz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2024-10-23 14:14:45
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-10-23 o 13:37, J.F pisze:

> [...]
    > trzeba było długo stukać.
    >
    > Unia nie powinna zabronić sklejania?
    > Czy odwrotnie, nakazuje, bo tam wysokie napięcie ...

    Nie testowałem. Goście z elektrody piszą o wstępnym zwilżeniu benzyną i
    odczekaniu. Na jutubje podobnie.

    Pijendzy na opcję zgrzewania nie postawię. Prędzej klejenie.
    Przy okazji. Klejone trafa co też podejrzałem na elektrodzie można
    wrzucić na kilka minut do wrzątku i wtedy klej ładnie puszcza.

  • 4. Data: 2024-10-23 15:16:11
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    alojzy nieborak <g...@g...com> wrote:

    > Klejone trafa co też podejrzałem na elektrodzie można wrzucić na kilka
    > minut do wrzątku i wtedy klej ładnie puszcza.

    DiodeGoneWild (YouTube) robi to suszarką.

    --
    Jada dwie mrówki na motorze. Nagle jedna mówi:
    - Chyba mucha do oka mi wpadła!

  • 5. Data: 2024-10-23 15:33:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Oct 2024 14:14:45 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Nie testowałem. Goście z elektrody piszą o wstępnym zwilżeniu benzyną i
    > odczekaniu. Na jutubje podobnie.

    Hm, benzyna troche rozpuszcza polistyren, albo ABS - bo nie wiem, jak
    odróżnić.
    Może zepsuć obudowę.

    > Pijendzy na opcję zgrzewania nie postawię. Prędzej klejenie.
    > Przy okazji. Klejone trafa co też podejrzałem na elektrodzie można
    > wrzucić na kilka minut do wrzątku i wtedy klej ładnie puszcza.

    Wrzątek lub opalarka ... mozna sprobować.

    Co prawda zwykły PS to mięknie ponizej 100 C ...

    J.

  • 6. Data: 2024-10-23 16:38:53
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-10-23 o 15:16, Arnold Ziffel pisze:

    > DiodeGoneWild (YouTube) robi to suszarką.

    Suszarką nie próbowałem. Właściwie suszarka karkasu stopić nie powinna.

  • 7. Data: 2024-10-23 16:43:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Oct 2024 16:38:53 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Suszarką nie próbowałem. Właściwie suszarka karkasu stopić nie powinna.

    Moja jest całkiem chłodna, chyba nie ma więcej niz 50C.

    Ale tplink wytrzymał parę z czajnika :-(
    Opalarka, hot air, młotek, czy nóż - oto jest pytanie :-)

    J.

  • 8. Data: 2024-10-24 17:09:02
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-10-23 o 15:33, J.F pisze:

    > Hm, benzyna troche rozpuszcza polistyren, albo ABS - bo nie wiem, jak
    > odróżnić.

    Pewnie tak tylko obudowy mają być raczej niepalne. Na moje oko ani abs`u
    ani polistyrenu w obudowach zasilaczy nie znajdziesz.

    > Może zepsuć obudowę.

    > Wrzątek lub opalarka ... mozna sprobować.
    >
    > Co prawda zwykły PS to mięknie ponizej 100 C ...

    Przyłożyć nóż i puknąć młotkiem. Ciekawe czy wcześniejsze schłodzenie
    coś da?

  • 9. Data: 2024-10-24 17:54:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Oct 2024 17:09:02 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Pewnie tak tylko obudowy mają być raczej niepalne. Na moje oko ani abs`u
    > ani polistyrenu w obudowach zasilaczy nie znajdziesz.

    Jakos nie wierzę w tą niepalność. Moze przetestuję :-)

    P.S. Wago sie nie palą
    https://youtu.be/dTcI3xU7bCs?t=22

    dobry plastik, czy za mały prąd ?

    Zamrażarka ... dobry pomysł.

    J.

  • 10. Data: 2024-10-24 21:58:35
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.10.2024 13:37, J.F wrote:

    > macie jakis pomysł na rozklejanie (roz-zgrzewanie?) obudów?
    > Zasilacze małe itp.

    Niektóre zasilacze fajnie puszczają po umiejętnym ściśnięciu imadłem.

    --
    Mirek