  • 1. Data: 2024-10-11 05:14:23
    Temat: dziwna sprawa...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Pacjent to Atmega 2561 i bascom.

    Jest skonfigurowany bootloader 4K ( ten bascomowy mniej więcej ) oraz
    program zasadniczy zajmujący trochę ponad 200K.

    Całość pamięci jest zrzucona do hex - wgrywam toto sobie no i wszystko
    działa. Bootloader a potem uruchamia się właściwy program.

    Następnie ładuję bootloaderem nową wersję programu głównego . Jest
    większa trochę ale nadal się mieści - wszystko OK. Działa i śmiga.

    I teraz znowu - zrzucam całość do hex, żeby mieć nową wersję z
    bootloaderem "w kupie".

    I dzieje się coś dziwnego :
    zrzuca się normalnie. Ale po wgraniu z powrotem do MCU program główny
    uruchamia się źle - coś się wykrzacza na starcie na LCD, potem niby jest
    dobrze. No ale - to nie jest dobrze.

    No przecież to jest niemożliwe - zrzucenie pamięci do hex i
    wprogramowanie go ponownie powinno dać dokładnie ten sam efekt. Ale nie
    daje.

    Jak ponownie załaduję bootloaderem program zasadniczy - to znowu jest OK.

    No jakim kurła cudem po zrzuceniu flash w całości i załadowaniu tej
    całości ponownie - jest inaczej ?

    Programator to Dragon AVR + Atmel studio.Próbowałem też USBASP 2.0
    Efekt ten sam. Zresztą ten Dragon ( choć wolniejszy niż Atmel ICE )
    działa zupełnie dobrze, nie mam do niego zastrzeżeń.

    Podglądałem oba pliki ( ten z "starym" i "nowym" programem ) - na oko
    wszystko jest OK. Bootloadery są tam gdzie powinny i chyba takie same.
    No to kuśwa jak to jest możliwe ??

  • 2. Data: 2024-10-11 05:34:26
    Temat: Re: dziwna sprawa...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    jakieś znaczenie ma wersja program zasadniczego.

    Czyli początkowo mamy v1. Jak załadujemy v2 i przeprowadzimy całą
    operację - wszystko jest OK.

    Ale jak załadujemy v3 ( wszystko działa ) a potem zrzucimy hex i wgramy
    ponownie to już coś jest nie halo.

    Ale niezależnie przecież od tego co jest w programie zasadniczym to
    jeśli wszystko działa przed zrzuceniem do hex - to ten hex potem
    załadowany powinien dać dokładnie ten sam efekt.

    Czy nie ??

  • 3. Data: 2024-10-11 07:25:38
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Dobra, zrobiłem. Odczytałem też eeprom i dołożyłem go do paczki
    "produkcyjnej". I jest dobrze.

    Nie powinno to mieć imo wpływu - bo główny program po załadowaniu przez
    bootloader konfiguruje ten EEPROM jak należy. Można to także zrobić
    ręcznie - ale to nie pomagało.

    Więc właściwie nadal nie rozumiem o co kaman, no ale zrzucając Flash i
    Eeprom i ładując ponownie jest OK.