eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRetro GSM na finiszu - bateria do MCP73831T, zakłócenia EM › Re: Retro GSM na finiszu - bateria do MCP73831T, zakłócenia EM
  • Data: 2013-08-18 20:57:50
    Temat: Re: Retro GSM na finiszu - bateria do MCP73831T, zakłócenia EM
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-18 00:04, Jakub Rakus pisze:

    > Jakikolwiek, który Ci się zmieści w obudowie. Tu naprawdę nie ma co
    > kombinować, dla własnego lepszego samopoczucia możesz poszukać jakiejś
    > "firmówki" w stylu Varta zamiast "noname" made in CHRL. Jak popatrzysz

    Rozumiem, że mówimy o takich akumulatorkach?
    allegro.pl/i3452691546.html

    Jaka jest przewaga aku li-pol, np. takiego jak ten z poniższej aukcji?
    http://allegro.pl/i3429464392.html

    > A popatrz sam dokładnie czy Twój układ wytrzyma takie napięcie jakie
    > zapoda ładowarka akumulatorowi i czy ładowarka będzie w stanie dać taki
    > prąd żeby jednocześnie ładować i zasilać - przestaw na chwilę myślenie:
    > masz zasilacz (ładowarkę) i zasilany układ a pomiędzy nimi zasobnik w
    > postaci układu RC (Twoje ogniwo).

    Będę używał ładowarki ze starego smartfona, która daje jakieś 2A. Sam
    układ nie ma wygórowanych wymagań co do zasilania - sam moduł przyjmuje
    wszystko pomiędzy 3V i 6V. Maksymalne napięcie dla Atmegi to 5,5V, inne
    elementy wytrzymają napięcie kilkunastu V. Najniższe napięcie
    kondensatorów to 6,3V.
    Czyli jak rozumiem nie ma innych czynników, które trzeba by wziąć pod
    uwagę przy jednoczesnym ładowaniu i korzystaniu z urządzenia?

    > A mnie się nasuwa "zagrożenie" w drugą stronę - przykładanie blaszyska
    > do wszelakich cewek może powodować zmianę ich indukcyjności, ale to
    > chyba nie ma tutaj większego znaczenia. Najprościej - sprawdź po prostu,
    > przyłóż, odpal dzwonek.

    Chciałbym po prostu się zorientować jak duże jest ryzyko wystąpienia
    jakichś problemów w związku z polem EM dzwonka. To samo z anteną GSM. Z
    jednej strony w fabrycznych komórkach wszystko jest o wiele gęściej
    upakowane, z drugiej mam wątpliwości czy np. płytka z gniazdkiem ISP i
    przyciskiem reset znajdująca się parę cm od anteny nie będzie źródłem
    jakichś problemów.

    Testy zrobię za kilka dni. Jak już pisałem na razie odpaliłem wszystko
    najpierw na płytce stykowej, potem skleciłem (ciut za duży) prototyp z
    elementów przewlekanych. Teraz kończę składać wersję SMD. Muszę jeszcze
    dodać kilka elementów, zanim odpalę całość.