eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRetro GSM na finiszu - bateria do MCP73831T, zakłócenia EM › Re: Retro GSM na finiszu - bateria do MCP73831T, zakłócenia EM
  • Data: 2013-08-18 22:53:27
    Temat: Re: Retro GSM na finiszu - bateria do MCP73831T, zakłócenia EM
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-18 21:45, Jakub Rakus pisze:

    > Oj, przycisk reset na oddzielnej płytce co oznacza kawałek przewodu
    > do niego czyli antenę do zbierania wszystkiego... Sprawdź to przed
    > zmontowaniem, bo ja już widzę problemy.

    Też mnie to martwi... Co prawda połączenie między płytkami nie będzie
    zbyt długie - góra jakieś 10 cm.
    Chodzi mi nie tyle o przycisk reset, co o złącze programowania ISP.
    Sygnał RST i tak trzeba doprowadzić do tego gniazdka, więc przycisk
    znalazł się tam przy okazji. Projektując główną płytkę zrezygnowałem z
    umieszczania na niej złącza programatora - zostawiłem pola lutownicze.
    Potem projektowałem dodatkowe PCB pod gniazdko ładowania (mini USB
    umieszczone w jednym z istniejących przepustów na kabel w obudowie).
    Ponieważ zostało trochę miejsca dodałem jeszcze złącze ISP i przycisk reset.

    A gdyby, tak po prostu wykonał połączenia między tymi płytkami za pomocą
    wielożyłowego przewodu w ekranie?

    Jeśli będą jakieś problemy z resetowaniem po prostu odłączę te kable.
    Raczej nie będzie za często potrzeby aktualizowania wsady do uC, a
    całość można równie dobrze zrestartować przez odłączenie zasilania. Poza
    tym włączę watchdoga.

    Podczas prób z prototypem posługiwałem się zresztą dość długą tasiemką
    do programatora. Nie zauważyłem żadnych problemów, chociaż jak
    wspominałem wówczas antena i dzwonek swobodnie leżały na stole, a teraz
    będą ściśnięte wewnątrz obudowy.