  • Data: 2013-08-18 21:45:15
    Temat: Re: Retro GSM na finiszu - bateria do MCP73831T, zakłócenia EM
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.08.2013 20:57, Atlantis pisze:

    > Rozumiem, że mówimy o takich akumulatorkach?
    > allegro.pl/i3452691546.html

    Dokładnie takie miałem na myśli.

    > Jaka jest przewaga aku li-pol, np. takiego jak ten z poniższej aukcji?
    > http://allegro.pl/i3429464392.html

    W tym przypadku masz lepszy kształt - przynajmniej tak mi się wydaje, że
    łatwiej upakujesz płaskie ogniwo.

    > Będę używał ładowarki ze starego smartfona, która daje jakieś 2A. Sam
    > układ nie ma wygórowanych wymagań co do zasilania - sam moduł przyjmuje
    > wszystko pomiędzy 3V i 6V. Maksymalne napięcie dla Atmegi to 5,5V, inne
    > elementy wytrzymają napięcie kilkunastu V. Najniższe napięcie
    > kondensatorów to 6,3V.
    > Czyli jak rozumiem nie ma innych czynników, które trzeba by wziąć pod
    > uwagę przy jednoczesnym ładowaniu i korzystaniu z urządzenia?

    Według mnie nie, najwyżej w chwili dużego poboru napięcie ładowarki
    spadnie do napięcia ogniwa.

    > Chciałbym po prostu się zorientować jak duże jest ryzyko wystąpienia
    > jakichś problemów w związku z polem EM dzwonka. To samo z anteną GSM. Z
    > jednej strony w fabrycznych komórkach wszystko jest o wiele gęściej
    > upakowane, z drugiej mam wątpliwości czy np. płytka z gniazdkiem ISP i
    > przyciskiem reset znajdująca się parę cm od anteny nie będzie źródłem
    > jakichś problemów.

    Oj, przycisk reset na oddzielnej płytce co oznacza kawałek przewodu do
    niego czyli antenę do zbierania wszystkiego... Sprawdź to przed
    zmontowaniem, bo ja już widzę problemy. Antena GSM "raczej" nie powinna
    być problemem, który mógłby spowodować samoczynne resetowanie.

    Jakub Rakus