  • Data: 2011-12-07 14:54:19
    Temat: Re: Realne perspektywy polskich uczelni technicznych
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Gru, 14:25, AMX <r...@b...cy> wrote:
    > Wracaj c do zasadniczego tematu, czyli wsp pracy uczelni z
    > przemys em, to do tanga trzeba dwojga. No i jeszcze parkietu i
    > muzyki. Widocznie czego brakuje skoro to nie dzia a. IMVHO to
    > nie pokusa ,, atwych pieni dzy'' z dydaktyki jest przyczyn .

    Polskę znam teraz coraz słabiej, ale jeszcze jakiś czas temu główną
    przyczyną braku zainteresowania taką współpracą ze strony przemysłu
    był wysyp nowych młodych firm, prowadzonych przez przysłowiowych
    "badylarzy", nie zainteresowanych zatrzymaniem pracowników. Wycisnąć
    jak cytrynę, wyrzucić do śmietnika i wziąć następnego. Ważniejsza
    świeża krew niż doświadczenie, piramidę zbudujemy bez maszyn,
    wystarczy mieć dużo niewolników i długi bat. Przy bardzo intensywnej
    dezindustrializacji, dużo szybszej w Polsce po upadku komuny niż na
    zachodzie Europy, taka strategia się opłacała. Nie wiem jak teraz.
    W UK jak przychodzą ciężkie czasy i trzeba zredukować zatrudnienie,
    prezes najpierw wywala dyrektorów (najwięcej zarabiają a najmniej
    robią). Decyzje o zwalnianiu inżynierów zawsze odwleka się jak
    najdłużej.
    Konrad