  • Data: 2011-12-07 17:49:23
    Temat: Re: Realne perspektywy polskich uczelni technicznych
    Od: AMX <r...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Dec 2011 16:32:43 +0100,
    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie tylko Konradzie.
    > Ilu pracownikow ma badylarz ? 200 ? To ilu "naukowcow" moze utrzymac w
    > R&D ?

    To ma drugorzędne znaczenie, czy jest 1 firma z 200tys.
    pracowników, czy 1000 firm po 200 pracowników. Różnica jest
    głównie w formie. Duża firma ma własny dział R&D, mała raz na
    długi czas zleca coś. W obu przypadkach nakłady na rozwój mogą
    być identyczne.

    Tu chodzi o sposób myślenia. Moje wrażenie jest takie, że u nas nie
    opłaca się inwestować w technologię. Taniej i _mniej ryzykowniej_
    jest kupić gotową. Nie ma obawy, że się nie przyjmie albo odnośne
    ministerstwo opodatkuje jak za wyroby spirytusowe.

    Wracając do sposobu myślenia, w każdej firmie są jakieś problemy.
    Skupiwszy się na technicznych, część jest dość prosta a część
    jest skomplikowana. Nie ma zwyczaju/przekonania/??/ że
    wynajęcie fachowca i rozwiązanie problemu może być opłacalne.

    > I co oni mu maja wynalezc - lepszy sposob szycia rekawiczek ?

    Nie od razu Kraków zbudowali. Możnaby przytoczyć całą listę
    ,,drobnych'' ulepszeń, które przekładają się na konkretne
    pieniądze. Poza tym w naszej rzeczywistości mała firma kojarzy
    się właśnie z ,,badylarzem'', który robi najprymitywniejsze
    rzeczy i potrzebne mu są jedynie skuteczne metody poganiana
    pracowników.

    W krajach bardziej cywilizowanych duża część firm najbardziej
    zaawansowanych techologii to firmy równie małe. Tylko, że oni
    żyją z rozwiniętej technologii a nie z poganiania ludzi.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy