  • Data: 2011-12-07 15:52:49
    Temat: Re: Realne perspektywy polskich uczelni technicznych
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Gru, 15:32, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ilu pracownikow ma badylarz ? 200 ? To ilu "naukowcow" moze utrzymac w
    > R&D ?
    > I co oni mu maja wynalezc - lepszy sposob szycia rekawiczek ?

    Badylarz nie ma żadnego R&D. Badylarz ma strategię rozwoju na
    najbliższy tydzień, kasę na pensje na dwa tygodnie. Rozwój firm
    badylarskich jest dziełem przypadku. Skończą się pomysły na szycie
    rękawiczek to zaczniemy robić szpadle. A potem oranżadę.

    > Dziwne to troche - przeciez to dyrektorzy decyduja gdzie nalezy szukac
    > oszczednosci. A prezes ich lubi, bo by ich nie powolal na stanowiska

    Chyba mieszają Ci się pojęcia "lubi" i "ceni"...

    > No i oczywiscie inzynierow sie trzyma jak dlugo maja jakas robote do
    > wykonania.

    Słyszałeś coś o cyklach koniukturalnych? Każdy dobrobyt się kończy,
    każdy kryzys też. Skończy się dobrobyt, wywalisz inżynierów, skończy
    się kryzys, nie masz nowych, nie masz kim robić zamówień.
    Bankrutujesz. Brytyjscy badylarze już dawno tak pozdychali, w Polsce
    jeszcze za mało tych cykli było od 1989.

    > A w pewnym momencie mozesz dojsc do wniosku ze do tego co
    > robia wystarczy mlody po studiach, a nie doswiadczony, odpowiednio
    > wyzej oplacany :-)

    Doprawdy?

    Konrad