  • Data: 2011-12-07 18:18:45
    Temat: Re: Realne perspektywy polskich uczelni technicznych
    Od: AMX <r...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 07 Dec 2011 17:22:03 +0100, PeJot <P...@m...pl> wrote:

    > Nie wszystkie. Znane mi, to uczelnie typu marketing, zarządzanie i
    > ekonomiczne.

    Kwestia, czy ekonomia itp. to humanistyczne czy ścisłe.

    > Jeden profesor ( taki uczelniany folklor ) męczył kiedyś
    > ludzi ( w tym i mnie ) z elektrodynamiki. Dziś na jakimś WSIiZie "uczy"
    > ekonomii - normalnie człowiek orkiestra :>

    E, tam, to może jedynie jest śmieszne. Gorzej jeśli hydraulik
    zaczyna robić za lekarza. Bo to już nie jest zabawne.

    > Przyczyn jest jak zwykle wiele. Brak zapotrzebowania na kadrę
    > także.

    Widocznie nie rozumiesz, skoro wracasz do tego. Patrzysz od
    niewłaściwej strony. Uczelnie powinny prowadzić badania i uczyć.
    Dopiero obie rzeczy tworzą uczelnię.

    Nawet jeśli połowa studentów nie powinna trafić na studia to i
    tak zostaje rzesza tych pozostałych. Na pewno nie wszyscy na
    uczelni są zdolni (bądź nie będą w stanie) się przestawić na rozwój
    technologii. Dla nich dydaktyki wystarczy z nadmiarem. Jeśli będą
    robili to dobrze to wszyscy będą zadowoleni.

    Problem polega na tym, że obecnie nie ma wyboru nauczanie albo
    badania jest wybór: nauczanie albo nauczanie.

    Moje wrażenie jest takie, że _obecnie_ ci, którzy są zdolni do
    czegoś więcej niż dydaktyka a nie ograniczają ich np. względy
    rodzinne to zmieniają miejsce zamieszkania. I następuje cud. Ta
    kadra, na którą brak jest zapotrzebowania włącza się w rozwój
    najbardziej zaawansowanych technologii. Którą później kupujemy za
    ciężkie pieniądze.

    Wypowiedź kadrował

    AMX

    --