  • Data: 2011-12-07 15:32:43
    Temat: Re: Realne perspektywy polskich uczelni technicznych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Polskę znam teraz coraz słabiej, ale jeszcze jakiś czas temu główną
    >przyczyną braku zainteresowania taką współpracą ze strony przemysłu
    >był wysyp nowych młodych firm, prowadzonych przez przysłowiowych
    >"badylarzy", nie zainteresowanych zatrzymaniem pracowników. Wycisnąć
    >jak cytrynę, wyrzucić do śmietnika i wziąć następnego. Ważniejsza
    >świeża krew niż doświadczenie, piramidę zbudujemy bez maszyn,
    >wystarczy mieć dużo niewolników i długi bat.

    Nie tylko Konradzie.
    Ilu pracownikow ma badylarz ? 200 ? To ilu "naukowcow" moze utrzymac w
    R&D ?
    I co oni mu maja wynalezc - lepszy sposob szycia rekawiczek ?

    >Przy bardzo intensywnej
    >dezindustrializacji, dużo szybszej w Polsce po upadku komuny niż na
    >zachodzie Europy, taka strategia się opłacała. Nie wiem jak teraz.
    >W UK jak przychodzą ciężkie czasy i trzeba zredukować zatrudnienie,
    >prezes najpierw wywala dyrektorów (najwięcej zarabiają a najmniej
    >robią). Decyzje o zwalnianiu inżynierów zawsze odwleka się jak
    >najdłużej.

    Dziwne to troche - przeciez to dyrektorzy decyduja gdzie nalezy szukac
    oszczednosci. A prezes ich lubi, bo by ich nie powolal na stanowiska
    :-)

    No i oczywiscie inzynierow sie trzyma jak dlugo maja jakas robote do
    wykonania. A w pewnym momencie mozesz dojsc do wniosku ze do tego co
    robia wystarczy mlody po studiach, a nie doswiadczony, odpowiednio
    wyzej oplacany :-)

    J.