  • Data: 2011-12-07 20:14:49
    Temat: Re: Realne perspektywy polskich uczelni technicznych
    Od: AMX <r...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 07 Dec 2011 20:41:20 +0100, PeJot <P...@m...pl> wrote:

    > Niestety prawdziwe. Pokazuje jak wykorzystać nikomu niepotrzebnego na
    > uczelni technicznej profesora.

    No, to może pytanie pomocnicze: jaki jest procent bezrobotnych
    wśród profesorów?

    > /.../

    > Zależy od proporcji badania/dydaktyka.

    Podpisuję się obiema rękami! Tylko jeśli jakieś 95% środków
    płynących na uczelnie jest przeznaczone na dydaktykę to jakie
    będą proporcje?

    > BTW: z ramienia przemysłu uczestniczyłem w kilku projektach
    > realizowanych przez miejscową uczelnię. Efektem ich było kilka
    > segregatorów papieru i kilka prototypów.

    Dotąd rozumiem. Takie projekty są zawsze obarczone wielkim
    ryzykiem, pod każdą szerokością geograficzną. Ale zyski w
    przypadku sukcesu są na tyle duże, że warto ryzykować.

    > O tym że nie ma szans na
    > produkcję wszyscy mniej więcej od początku wiedzieli :)

    A tego to już nie rozumiem. Skoro firma wiedziała, że nie będzie
    produkować to po co pakowała pieniądze w projekt?

    BTW. Wiem, że taka współpraca w Polsce ma długą i złą tradycję.
    Niestety, to spadek po minionych czasach. Teraz obie strony
    musiałyby się nauczyć współpracować, co wymaga czasu. Ale przede
    wszystkim chęci.

    AMX

    --
    adres w rot13