  • Data: 2013-05-31 21:36:35
    Temat: Re: Radia AM - budowa
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik RR napisał:

    > Najlepiej pozbyć się BFO. ;-)
    > Chyba kombinowano w tę stronę, jak tu:
    > http://www.qsl.net/l/lu7did/docs/SDR/Innovative%20De
    modulation%20Method%20for%20SSB_getPDF.pdf

    Tyle że to żadne SSB - ot, ciut niesymetryczne DSB, jednej wstęgi trochę
    więcej, drugiej trochę mniej ale obie muszą w odbiorniku zauważalnie
    wystawać ponad szumy (dodatkowe zajmowanie widma EM) i obie muszą być
    odbierane (zbieranie szumów z większego wycinka widma). A to waśnie
    stosunek S/N różni SSB od DSB - energetyczna sprawność modulacji oba
    sygnały mają taką samą ale stosunek S/N sygnał DSB ma dwukrotnie gorszy...

    Przy prawdziwym sygnale jednowstęgowym nie ma odniesienia do drugiej
    wstęgi - nie ma więc wszystkich danych do rozwiązania równania
    modulacji. Po prostu odbierając dowolny zestaw tonów nie wiemy jakie one
    naprawdę powinny mieć częstotliwości. Tak więc opisywane rozwiązanie
    posiada błąd w założeniach - nie da się w prawdziwej transmisji
    jednowstęgowej tak zrobić!

    --
    Darek