-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!npeer02.iad.highwin
ds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.ne
wshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.p
l!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 31 May 2013 21:36:35 +0200
From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0
SeaMonkey/2.17.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Radia AM - budowa
References: <knrl7s$5lg$1@node1.news.atman.pl> <knsf64$u3r$1@news.vectranet.pl>
<knsfrb$upe$1@node1.news.atman.pl>
<51a6c44d$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
<ko6v3e$hi$1@node1.news.atman.pl>
<51a7dc81$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
<51a8911f$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <51a8911f$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 45
Message-ID: <51a8fbc6$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.49.240.194
X-Trace: 1370028998 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1223 95.49.240.194:26007
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2915
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:647732
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik RR napisał:
> W dniu 2013-05-31 01:10, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
>> Toż napisałem - restytucja fali nośnej to pierwsza rzecz jaką zrobić
>> należy... A emisje z niecałkowicie wytłumioną nośną służą właśnie
>> synchronicznej restytucji - bo klasyczne A3J z całkowicie (poniżej
>> poziomu zakłóceń) wytłumiona nośna wymagają BFO ustawianego "na ucho" -
>> da się ale samo się nie robi, trzeba kombinować a i brzmienia głosu
>> korespondenta i tak pewnym być nie można...
>
> Najlepiej pozbyć się BFO. ;-)
> Chyba kombinowano w tę stronę, jak tu:
> http://www.qsl.net/l/lu7did/docs/SDR/Innovative%20De
modulation%20Method%20for%20SSB_getPDF.pdf
Tyle że to żadne SSB - ot, ciut niesymetryczne DSB, jednej wstęgi trochę
więcej, drugiej trochę mniej ale obie muszą w odbiorniku zauważalnie
wystawać ponad szumy (dodatkowe zajmowanie widma EM) i obie muszą być
odbierane (zbieranie szumów z większego wycinka widma). A to waśnie
stosunek S/N różni SSB od DSB - energetyczna sprawność modulacji oba
sygnały mają taką samą ale stosunek S/N sygnał DSB ma dwukrotnie gorszy...
Przy prawdziwym sygnale jednowstęgowym nie ma odniesienia do drugiej
wstęgi - nie ma więc wszystkich danych do rozwiązania równania
modulacji. Po prostu odbierając dowolny zestaw tonów nie wiemy jakie one
naprawdę powinny mieć częstotliwości. Tak więc opisywane rozwiązanie
posiada błąd w założeniach - nie da się w prawdziwej transmisji
jednowstęgowej tak zrobić!
--
Darek
Następne wpisy z tego wątku
- 31.05.13 22:55 Anerys
- 01.06.13 11:28 J.F.
- 01.06.13 13:53 Anerys
- 01.06.13 16:50 Dariusz K. Ładziak
- 01.06.13 16:53 Dariusz K. Ładziak
- 01.06.13 20:01 J.F.
- 01.06.13 21:26 Anerys
- 01.06.13 21:28 Anerys
- 03.06.13 23:26 Dariusz K. Ładziak
- 03.06.13 23:37 Anerys
- 03.06.13 23:41 Anerys
- 04.06.13 07:30 Cezary Grądys
- 04.06.13 10:47 J.F
- 04.06.13 16:45 Dariusz K. Ładziak
- 04.06.13 16:47 Dariusz K. Ładziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=