  • Data: 2013-05-31 22:55:31
    Temat: Re: Radia AM - budowa
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:51a8fbc6$0$1223$65785112@news.neostrada.pl...
    > Najlepiej pozbyć się BFO. ;-)
    > Chyba kombinowano w tę stronę, jak tu:
    > http://www.qsl.net/l/lu7did/docs/SDR/Innovative%20De
    modulation%20Method%20for%20SSB_getPDF.pdf

    Przy prawdziwym sygnale jednowstęgowym nie ma odniesienia do drugiej
    wstęgi - nie ma więc wszystkich danych do rozwiązania równania
    modulacji. Po prostu odbierając dowolny zestaw tonów nie wiemy jakie one
    naprawdę powinny mieć częstotliwości. Tak więc opisywane rozwiązanie
    posiada błąd w założeniach - nie da się w prawdziwej transmisji
    jednowstęgowej tak zrobić!

    ===========

    Czyli słusznie mi się to nie kleiło i wydawało w stylu "i w Paryżu nie
    zrobisz z gówna ryżu"? Właśnie, oparcia mi brakowało, czegoś, co by to
    pilotowało. Czyli uff... matematyka jest jak była, całe szczęście. Wydaje mi
    się jednak (mocno gdybam, na ślepo, więc pewnie odkryję Amerykę... po prostu
    nie wiem, czy dobrze myślę, że "tak można"...), że częściowo można by tu
    rzecz uprościć, że zamiast całej wstęgi ponad szumy, wystawić tylko
    fragmencik, no, dwa... i przez dopasowanie tego fragmentu z odpowiednim
    fragmentem w drugiej wstędze wyznaczyć częstotliwość w połowie między nimi,
    a DSP już będzie wiedział, jak od niej przeliczyć częstotliwości pełnej
    wstęgi...?