  • Data: 2013-06-01 16:50:39
    Temat: Re: Radia AM - budowa
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    modulation%20Method%20for%20SSB_getPDF.pdf

    > No nie, po pierwsze nadajnik nadaje na znanej czestotliwosci,
    > wystarczy na taka sama czestotliwosc odbiornik ustawic.

    I to jest w miarę właściwa droga - tyle że na krótkich spodziewaj się do
    kilkunastu hercw odchylenia. Brzmienia głosu bardzo to nie zmieni
    (zauważalne jest wyraźnie dopiero odchylenie rzędu 50 Hz) ale w partiach
    basowych melomani moga narzekać na rozstrojone instrumenty...
    Profesjonalny nadajnik może się synchronizować z dowolnie dobrymi
    wzorcami czasu - ale tani odbiornik nie - bo ma byc tani...

    > Dwa zegary atomowe powinny wystarczyc, albo zegar wrozcowy z GPS.
    > A na falach krotkich to nawet skalibrowane wzorce kwarcowe.
    >
    > Po drugie - nawet zakladajac iz proponowane przez kolege "200%"
    > modulacji oznacza calkowity brak nosnej, to ciagle jest DSB, a nie
    > SSB. A przeciez w SSB mozna zostawic troche nosnej.

    Co jest znacznie prostsze i daje w sumie większe korzyści - kilkanaście
    procent nośnej wystarczy do łatwej synchronizacji, pozwoli zawęzić pasmo
    do jednej wstęgi w odbiorze (dwa razy mniej szumów zebranych) i w
    nadawaniu (w miejscu wyciętej wstęgi można postawić inna stację...) Nie
    ma się co bic o dokładne wytłumienie nośnej.

    --
    Darek