  • Data: 2013-06-01 16:53:59
    Temat: Re: Radia AM - budowa
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Anerys napisał:

    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał
    > w wiadomości news:51a8fbc6$0$1223$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Najlepiej pozbyć się BFO. ;-)
    >> Chyba kombinowano w tę stronę, jak tu:
    >> http://www.qsl.net/l/lu7did/docs/SDR/Innovative%20De
    modulation%20Method%20for%20SSB_getPDF.pdf

    > Przy prawdziwym sygnale jednowstęgowym nie ma odniesienia do drugiej
    > wstęgi - nie ma więc wszystkich danych do rozwiązania równania
    > modulacji. Po prostu odbierając dowolny zestaw tonów nie wiemy jakie one
    > naprawdę powinny mieć częstotliwości. Tak więc opisywane rozwiązanie
    > posiada błąd w założeniach - nie da się w prawdziwej transmisji
    > jednowstęgowej tak zrobić!

    > Czyli słusznie mi się to nie kleiło i wydawało w stylu "i w Paryżu nie
    > zrobisz z gówna ryżu"? Właśnie, oparcia mi brakowało, czegoś, co by to
> [...]

    Ale najprostszym i najtańszym "fragmencikiem do wystawienia" jest
    właśnie kawałek nośnej - przejście na emisję jednowstęgową nie ma za
    zadanie oszczędzania energii po stronie nadajnika a lepsze wykorzystanie
    pasma - w miejscu wstęgi wytłumionej będzie przecież emisja innej stacji!

    Cały ten artykuł stworzył "biurkowy elektronik" - czyli gość który z
    sygnałami poza druty na stole nigdy nie wylazł i nie rozumie celu
    stosowania pewnych rozwiązań!