  • Data: 2011-11-08 22:32:39
    Temat: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tom" <t...@n...spam.invalid> napisał w wiadomości
    news:j9c7lt$leo$1@dont-email.me...
    > Z tego co pamietam to pierwsza karta graficzna jaka mialem byla
    > CGA/Hercules, do przelaczania byl programik - moze gry tez potrafia?

    Były gry, co potrafiły same obsłużyć (1), były takie, które potrzebowały
    sterownika, ale same przełączały tryb graficzny (2), były takie, co trzeba
    było ręcznie przełączyć grafikę po załadowaniu sterów (3) bo gra potrafiła
    tylko, gdy miała oryginalną kartę, nie emulator, wreszcie miałem taką, co
    źle działała z emulatorem (4)

    (1) gra firmy Accolade, z 4 samochodami wyścigowymi, nie pamiętam tytułu :)
    Emulacja jednak była skaszaniona - co 3 linia była wygaszona.
    (2) chyba Sokoban, ten z 50 poziomami i edytorem kolejnych 50...
    (3) chyyyba Chessmaster2000, aaaale pewności nie mam, nie chcę kłamać.
    (4) AlleyCat, na karcie mix HGA/CGA przy emulatorze... nie przesuway się
    sznurki z bielizną i nie otwierały okna, pod CGA natywnie działało, ale na
    monitorze gdzie to badałem, widzialność była przyzerowa - z winy sposobu
    wyświetlania "kolorów" na monitorze Hercules (aż muszę sprawdzić, czy mój
    jeszcze działa...) :) Pod C128D na porcie cyfrowym (hehe, pierwszy komp,
    którym można było się bawić na dwa monitory, na każdym inna treść) :) (choć
    maaało programów to robiło, ale próbowałem coś ręcznie podziałać i nawet
    wychodziło)

    Pomyśleć, że kiedyś wystarczało miejsce na słynnym dysku ST-225 :) A
    programów kupę napakowałem :) A dziś?...

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)