    From: WS <L...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Date: Fri, 17 Dec 2010 00:28:12 -0800 (PST)

    On 17 Gru, 01:35, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:

    > Esperyment Ci si udal. Potwierdzil wszysko co napialem. Akumulatror o 4 razy
    > mniejszej pojemnosci ma 4 razy wieksza opornosc wewnetrzna. 16 x 4 = 64. Wez
    > akumulator o zblizonej pojemnosci i zmierz jeszcze raz a pzrekonasz sie ze mam
    > racje. W zasadzie to Ty juz wiesz ze mam racje. Jeszcze sie droczysz. Skoda ze
    > nie podales jakie plynely prady do minuty i osiemnastu sekund.

    e... juz mi sie nie chce ;)

    pisales, ze zwiekszenie mocy alternatora ma wplyw na czas
    (do)ladowanai aku, bo laduje max pradem jaki daje (czyli alternator
    pracuje na mocy max), wiec "zwiekszylem" alternator ~5x
    Mial sie spalic bezpiecznik(miernik)...
    Dalem ci link do przebiegow na oscyloskopie, to mowisz, ze nie taki
    regulator i... odsylasz do opisu takiego samego :)

    do 1:18 (jak latwo sie domyslic) prad byl zero, wtedy wlaczylem "+"
    ladowania do aku samochodowego, a nie chcialo mi sie przeliczac czasu
    (na wypadek gdybys np. chcial zrzuty ekranu z filmu wraz z
    czasem :) )

    Wymysliles sobie modele typu "aku to idealne zrudlo pradu z
    opornikiem 0.01oma, alternator to "czarna skrzynka", ktorej jesli na
    wejscie (wzbudz.) damy +14V to na wyjsciu w czasie zero mamy max
    napiecie, jak damy 0, to od razu ono zanika..., tylko, proste
    doswiadczenie z kondenstaorem i dioda wykazalo, ze nic takiego nie
    wystepuje...

    WS