  • Data: 2010-12-17 18:55:10
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No dobra, nie bede wredny i powiem ci dlaczego ten opor sie zmienia
    > (przy ladowaniu rosnie)
    > "Polaryzacja galwaniczna", to juz chyba w XIXw odkryli :)  zobacz np.
    > http://www.fizyka.edu.pl/of/o39d1et2_rozw.pdf
    >
    > Dlatego (pomijajac juz alternator) moj full naladowany aku samochodowy
    > (o pradzie rozruchowym z 800A) nie byl w stanie na rozladowanym w ~3/4
    > aku motocyklowym "wymusic" wiekszego pradu, choc biorac do obliczen
    > sume ich oporow wewn (liczonych przy rozruchu) + opor przewodow
    > powinienem zobaczyc tylko dym z miernika...
    >
    > WS

    No to zazynamy od podstaw.
    PRZEWODNOSC ELEKTROLITOW
    1.Silnie zalezy od stezenia elektrolitu
    2. Zalezy od temperatury.
    Akumulator rozladowanu - stezenie eletrolitu niskie 1,16 g/l
    Akumulatror naladowany - srezenie elektrolitu 1,27 g/l
    Wniosek.
    Akumulator naladowany ma mniejsza rezystancje wewnetrzna niz rozladowany. czyli
    jest odwrotnie niz napisales.
    Jony sa duze i ciezkie jesli by je porownac do elektronow. Ale im wyzsza
    temperatura elektrolitu tym robia sie bardziej zwawe. Dlugo by pisac dlaczego.
    Tak jest i jest to pewne.
    Im cieplejszy akumulator tym ma mniejsza rezystancje wewnetrzna. Akumulator w
    czasie ladowania i rozladowywania grzeje sie. Akumulator nie jest urzadzeniem
    pracujacym bez strat, Straty to cieplo. okolo 10% pobieranej lub dostarczanej do
    akumulatora energii zamienia sie na cieplo i podgrzewa alaktrolit.
    Nie mam pojecia co chciales udowodnic swoja odpowiedzia. Chyba tylko to ze
    piszesz o rzeczach na ktorych sie zwyczajnie nie znasz. Przyklad jaki podales,
    ten z doswiadczeniem z wodnym roztworem siarczanu miedzi nie odnosi sie do
    procesow zachodzacych w akumulatorze olowiowym. Chyba ze udowodnisz wystepowanie
    w nim pasywacji elektrod. W wymuszeniu wiekzsego pradu pzreszkadzala rezystancja
    wewnetrzna i roznica napiec pomiedzy zrodlem a odbiornikiem. Jak bym byl na
    Twoim miejscu to zanim bm zjadl ze wstydu klawayure napisal bym" Kogutek masz
    racje. Mylilem sie. Ale dobrze ze na ciebie trfilo i teraz juz wiem jak to jest
    w rzeczywistosci."