-
Data: 2010-12-17 12:01:09
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-06 17:09, kogutek pisze:
>
>> Jeśli napięcie jest niższe, zwiększa
prąd wzbudzenia. Jeśli zbyt wysokie,
>> to zmniejsza. Oczywiście w granicach od zera do maksymalnego
prÄ…du wzbudzenia.
> Nie tak jest. To jest system zero jedynkowy. Za wysokie napięcie w instalacji
> prąd cewki wzbudzania =0, za niskie napiecie w instalacji prąd wzbudzania
> maksymalny wynikający z rezystancji i impedancji uzwojenia wzbudzania. Zmienia
> się tylko wypelnienie. Rozladowany akumulator wymusza niższe od nominalnego
> napiecie w instalacji. Czas wlączenia prądu w uzwojeniu wzbodzania jest dlugi.
> Akumulator naladowany czas wlaczenia pradu wzbudzania krotki. To typowy PWM.
> Duza czestotliwosc pzrelaczania i duza pojemnosc oraz stabilizujace dzialanie
> akumulatora powoduje że typowy miernik pokazuje stala wartosc. To czego nie
> widac na mierniku widac na oscyloskopie.
Pomijasz indukcyjność wzbudzenia. Owszem klucz jest sterowany zeroejdynkowo, zwykle z
dużą
częstotliwością (jako typowy PWM lub niekonecznie) i napięcie na wyjściu jest
prostokątne,
ale stała czasowa uzwojenia wzbudzenia powoduje, prze przyrost prądu w momencie
włączenia nie jest zbyt wielki, podobnie jak spadek przy wyłączeniu (w stanie
wyłączenia prąd płynie przez diodę, często zintegrowaną w kluczu.)
W rezultacie prąd wzbudzenia ma przebieg piłokształtny oscylujący około optimum,
a amplituda piły nie jest zbyt wielka. Mowa o norlmalnym, współczenym regulatorze.
Tak więc pomimo że sterowanie jest zerojedynkowe, to regulacja prądu jest niemal
liniowa :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 18:55 kogutek
- 17.12.10 19:20 kogutek
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:52 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:53 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:54 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:55 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 02:26 WS
- 18.12.10 03:48 kogutek
- 18.12.10 03:52 kogutek
- 18.12.10 12:56 J.F.
- 18.12.10 13:10 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg