-
Data: 2010-12-17 12:01:09
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-06 17:09, kogutek pisze:
>
>> Jeśli napięcie jest niższe, zwiększa
prąd wzbudzenia. Jeśli zbyt wysokie,
>> to zmniejsza. Oczywiście w granicach od zera do maksymalnego
prÄ…du wzbudzenia.
> Nie tak jest. To jest system zero jedynkowy. Za wysokie napięcie w instalacji
> prąd cewki wzbudzania =0, za niskie napiecie w instalacji prąd wzbudzania
> maksymalny wynikający z rezystancji i impedancji uzwojenia wzbudzania. Zmienia
> się tylko wypelnienie. Rozladowany akumulator wymusza niższe od nominalnego
> napiecie w instalacji. Czas wlączenia prądu w uzwojeniu wzbodzania jest dlugi.
> Akumulator naladowany czas wlaczenia pradu wzbudzania krotki. To typowy PWM.
> Duza czestotliwosc pzrelaczania i duza pojemnosc oraz stabilizujace dzialanie
> akumulatora powoduje że typowy miernik pokazuje stala wartosc. To czego nie
> widac na mierniku widac na oscyloskopie.
Pomijasz indukcyjność wzbudzenia. Owszem klucz jest sterowany zeroejdynkowo, zwykle z
dużą
częstotliwością (jako typowy PWM lub niekonecznie) i napięcie na wyjściu jest
prostokątne,
ale stała czasowa uzwojenia wzbudzenia powoduje, prze przyrost prądu w momencie
włączenia nie jest zbyt wielki, podobnie jak spadek przy wyłączeniu (w stanie
wyłączenia prąd płynie przez diodę, często zintegrowaną w kluczu.)
W rezultacie prąd wzbudzenia ma przebieg piłokształtny oscylujący około optimum,
a amplituda piły nie jest zbyt wielka. Mowa o norlmalnym, współczenym regulatorze.
Tak więc pomimo że sterowanie jest zerojedynkowe, to regulacja prądu jest niemal
liniowa :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 18:55 kogutek
- 17.12.10 19:20 kogutek
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:52 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:53 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:54 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:55 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 02:26 WS
- 18.12.10 03:48 kogutek
- 18.12.10 03:52 kogutek
- 18.12.10 12:56 J.F.
- 18.12.10 13:10 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Department of Government Efficiency Europe, EU is made of Elon Tesla
- ostrość hamulców
- gdzie kupujecie OC
- lakier bezbarwny akrylowy
- komedia pomyłek kjm
- czy Seba naprawdę wróci do macierzy?
- coś pustawo u mechaników
- Nowy rodzaj zagrożenie ze strony elektryków :)
- Bus inpostu, przemycający ludzi, walnął w nocy w tira zaparkowanego na autostradzie 5 ofiar
- Kurierski bus przemycał ludzi i zasnął nad ranem za kierownicą.
- Biedna kobieta jechała samochodem na targ aby sprzedać klamoty i dostała 300 zł mandatu
- dobra wiadomość na koniec dnia
- Wyrok na samochody spalinowe. Szef Renault: auta zdrożeją o 40 proc.
- Polska się zmienia
- Dlaczego Polska reklamuje Szelowe paliwa - Bolidy mają być solarne, a nie spalinowe
Najnowsze wątki
- 2025-05-22 Department of Government Efficiency Europe, EU is made of Elon Tesla
- 2025-05-22 Department of Government Efficiency Europe, EU is made of Elon Tesla
- 2025-05-22 podpalacz
- 2025-05-22 Modlinska
- 2025-05-22 Warszawa => Support Engineer <=
- 2025-05-22 Warszawa => Support Engineer <=
- 2025-05-22 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-05-22 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-05-22 Kraków => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu
- 2025-05-22 Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-05-22 Warszawa => Presales - Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2025-05-22 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-05-22 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-05-22 wzmacniacz mocy
- 2025-05-22 ostrość hamulców