  • Data: 2010-12-17 19:20:29
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > e... juz mi sie nie chce ;)
    >
    > pisales, ze zwiekszenie mocy alternatora ma wplyw na czas
    > (do)ladowanai aku, bo laduje max pradem jaki daje (czyli alternator
    > pracuje na mocy max), wiec "zwiekszylem" alternator ~5x
    > Mial sie spalic bezpiecznik(miernik)...
    > Dalem ci link do przebiegow na oscyloskopie, to mowisz, ze nie taki
    > regulator i... odsylasz do opisu takiego samego  :)
    >
    > do 1:18 (jak latwo sie domyslic) prad byl zero, wtedy wlaczylem "+"
    > ladowania do aku samochodowego, a nie chcialo mi sie przeliczac czasu
    > (na wypadek gdybys np.  chcial zrzuty ekranu z filmu wraz z
> [...]
    A moze nieprawde napisalem o tym zwiekszeniu mocy alternatora? Zrobiles bardzo
    pozyteczne doswiadczenie. Bylo sporo glosow ze po odpaleniu to trzy ampery plyna
    do akumulatora. Ciekawe gdzie podziali sie ich autorzy? I nagle sam sie
    pzrekonales że do 4 razy mniejszego akumulatora plynie duzo wiecej. Napisz
    prawde. Na jaki prad liczyles przed doswiadczeniem? Nie wymuslilem sobie ze
    akumulator jest zrodlem o bardzo malej rezystancji wewnetrznej. Policzylem i
    inaczej nie chce wyjsc. Sam mozesz to zrobic. Jka bedziesz mial zrodlo o
    mapieciu 10V i rezystancji wewnetrznej 1om, to jaki maksymalny prad bedziesz w
    stanie z tego zrodla pobrac? A ja to samo zrodlo bedzie mialo rezystancje
    wewnetrza 0,1 oma, to jaki bedzie maksymalny prad> A jak 0,01oma?