eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długie › Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
  • Data: 2010-12-17 01:35:07
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > On 16 Gru, 03:04, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
    > > W calej rozciaglosci popieram pomysl przeprowadzenia
    > > eksperyentu ktory opisales. Jeden pelnosprawny akumulator jest w samochodzie.
    > > Silnik pracuje. Tak ze dwie minuty na srednich obrotach niech popracuje.
    > > Napiecie w instalacji pownno si&#234; w takim czasie ustalic na poziomie jakie
    > > wymusza regulator napiecia. Drugiego akumulatora nie musisz specjalnie
    > > rozladowywac. Wystarczy ze bedzie po nocy po dwoch trzech odpaleniach. Ale jak
    > > tylko silnik odpali to od razu wylaczaj. &#175;eby go nie naladoac. Wtedy podlacz
    > > jeden porzadny  kabel rozruchow do obydu minosow. A drugim polacz plusy, z tym
    > > ze w szereg daj swojego metexa ustawionego na pomiar pradu na najwiekszym
    > > zakresie. Oczywiscie jaki prad poplynie nie bedziesz w stanie zmierzyc.
    > > Wczesniej pzrepali sie bezpiecznik w mierniku. Mozesz zrobic zdjecie tego
    > > pzrepalonego bezpiecznika.  
    >
    > No wiec zrobilem test (jakos nie przestraszylem sie nawet tego, ze
    > miernik przy konektorze 20A ma podpis na czerono "UNFUSED", a miernik
    > ten bardzo lubie :) )
    >
    > Rozladowalem jeszcze to aku do 11V (zarowka 35W/12V przez jakies
    > 45minut, czyli ponad 2Ah - cwierc jego pojemnosci!)
    >
    > Polaczylem minusy kablem rozruchowym 2.5m 700A (pozdrawienia dla
    > Chinczykow, ktrzy nie zalowali farby piszac na opakowaniu to 700 : )
    > Plusy przez amperomierz kablami z miernika (innych nie mialem jak
    > podpiac, ale w koncu ma zakres do 20A),
    > obroty w samochodzie troche ponad 2kRPM (lancuchy + 5l plynu do
    > spryskiwaczy na pedal gazu, pod pedalem miotla do sniegu, zeby nie
    > bylo na czerwonym bez chlodzenia)
    > No i nagralem sobie film... (mialem tez woltomierz na zaciskach
    > ladowanego aku, ale odczytac z filmu sie nie da - odbijaklo sie
    > swiatlo)
    >
    > Efekt:
    >
    > czas na filmie [min:sek] - prad ladowania [A]
    >
    > 1:18   16,58
    > 1:20   13,87
    > 1:24   12:45
    > 1:28   11,56
    > 1:34   10:73
    > 1:40   10:30
    > 1:50    9,93
    > 2:00    9,67
    > 2:10   9,51
    > 2:20   9,36
    > i tu odlaczylem, bo szkoda mi troche bylo ladowac aku pradem ponad 1C
    > (jak widac mocno rozladowany akumulator lepiej podladowac
    > prostownikiem niz np. odpalac na kablach...)
    >
    > No i? Dalej uwazasz, ze aku laduje sie pelna moca alternatora? (w tym
    > wypadku byl alternator sporo wiekszy niz w motocyklu, w koncu moto ma
    > aku 8Ah, astra 45Ah)
    >
    > WS
    >
    >
    >
    >
    Esperyment Ci się udal. Potwierdzil wszysko co napialem. Akumulatror o 4 razy
    mniejszej pojemnosci ma 4 razy wieksza opornosc wewnetrzna. 16 x 4 = 64. Wez
    akumulator o zblizonej pojemnosci i zmierz jeszcze raz a pzrekonasz sie ze mam
    racje. W zasadzie to Ty juz wiesz ze mam racje. Jeszcze sie droczysz. Skoda ze
    nie podales jakie plynely prady do minuty i osiemnastu sekund.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: