  • Data: 2011-11-12 17:34:00
    Temat: Re: [OT] szkło
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Padre napisał:

    > Gdzie to udało ci się trzymać przez wiele lat szkło o ostrych
    > krawędziach nie narażonych na mechaniczne stępienie?

    W obrazku wiszącym na ścianie chociażby.

    > Naprawdę dobrze można pociąć się szkłem w miejscu gdzie podczas
    > łamania powstała krawędź o kącie max. kilku stopni, jest bardzo
    > ostra ale i bardzo krucha, trudno jej przypadkiem nie stępić

    Stępić przypadkiem? I chyba przy okazji coś przerżnąć. Mam wrażenie,
    że to się tępi samoistnie już po kliku dniach bez żadnego dotykania.
    Ale może to tylko wrażenie.

    > Szkło z kościelnego witraża co najmniej 300 letnie z jakim miałem
    > ostatnio do czynienia było silnie skorodowane od zewnątrz, praktycznie
    > matowe, natomiast w miejscach osłoniętych ołowiem wyglądało jak świeżo
    > przycięte i nie miałem wrażenia, że w jakimkolwiek stopniu uległo
    > degradacji krawędzie tam gdzie nie zostały celowo obszczypane były
    > ostre jak po cięciu.

    Jak zalane ołowiem, to mnie specjalnie nie dziwi. Te nieosłonięte
    jakoś korodują. Tylko nie do końca wiem jak.

    --
    Jarek