  • Data: 2011-11-12 19:15:04
    Temat: Re: [OT] świeczka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 12 Nov 2011 15:53:03 +0100, Michoo napisał(a):

    > Czy odkształcenie oznacza, że jest cieczą?

    No coz, zalezy od definicji - ale chyba sie zgodzisz ze ciecz plynie nawet
    pod niewielkimi silami, a cialo stale powinno wytrzymac dosc spore.

    > Oidp zrobiono eksperyment polegający na położeniu na sobie płyty złotej
    > i ołowianej - po kilku latach było kilka um wymieszanej przez dyfuzję
    > warstwy - nawet metale się "delikatnie" poruszają.

    Hm, wydaje mi sie ze czytalem o odwrotnym przypadku - prad przepuszczany
    przez taki styk nawet po paru latach nie powodowal mieszania, co stanowi
    dowod ze prad nie polega na przeplywie atomow.

    Ale jak sie obserwuje cynowe whiskersy ... oj, niezle sie rusza to cialo
    "stale".

    J.