  • Data: 2011-11-12 21:24:04
    Temat: Re: [OT] szkło
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-12 18:32, janusz_kk1 pisze:

    > Nie jest, na dicovery pokazywali produkcję szkła i
    > podawali że szkło to przechłodzona ciecz i płynie, co prawda trzeba
    > dziesiątek lat aby efekt był mierzalny ale podobno tak jest.
    > http://encyklopedia.pwn.pl/index.php?module=haslo&id
    =3983073

    Obejrzyj sobie w sieci "Pitch Drop Experiment"
    Zestalona smoła w temperaturze pokojowej może zostać rozkruszona przy
    uderzeniu, można z niej odlać twarda belkę i rozwalić nią komuś łeb ale
    ta przynajmniej płynie w takim stopniu że dało się to doświadczalnie
    potwierdzić, lepkość ma ponoć tylko sto miliardów większą niż woda.