  • 1. Data: 2011-11-06 13:03:09
    Temat: TV plazma - bledy obrazu
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W Samsungu PS50B430 w lewym gornym rogu strasznie zaczal smuzyc przy
    gwaltownej zmianie kolorow. Najbardziej jest to widoczne jak z
    niebieskiego (np.niebo) zmienia sie na czarne - wtedy sie pojawiaja
    zamiast czarnego cale stada czerwonych pixeli. Coraz mocniej jest to
    widoczne a ostatnio zaczelo tez wystepowac w prawym gornym rogu. TV jest
    jeszcze na gwarancji - naprawia to? Czy "ten typ tak ma" i czas na nowy
    TV (ma 21mies) ?
    Logika do wymiany? Czy sie zakurzyl? Czy tasmy do poprawienia? Moze sie
    przegrzewa?
    Co o tym myslicie?

    venioo
    GG:198909

  • 2. Data: 2011-11-06 15:47:33
    Temat: Re: TV plazma - bledy obrazu
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > (ma 21mies) ?
    > Logika do wymiany? Czy sie zakurzyl? Czy tasmy do poprawienia? Moze sie

    Myślę, że dużo bym nie myślał tylko wołał serwis.
    Chyba że chcesz poszaleć i masz kasy na nowy :)

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2011-11-06 20:10:31
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

> [...]
    >zaczelo tez wystepowac w prawym gornym rogu. TV jest jeszcze na gwarancji -
    >naprawia to? Czy "ten typ tak ma" i czas na nowy

    Jeśli na gwarancji, to mało cię to obchodzi - zanosisz niesprawny sprzet i
    masz otrzymać sprawny, czy w naprawie, czy w wymianie, to od sprzedawcy
    zwykle zależy.

    > TV (ma 21mies) ?
    > Logika do wymiany? Czy sie zakurzyl? Czy tasmy do poprawienia? Moze sie
    > przegrzewa?

    Trudno powiedzieć bez własnoocznego zobaczenia, mnie się kojarzy to z
    rozregulowaną deemfazą dekodera SECAM...
    Czy się przegrzewa - jak w sklepie zbliżę rękę do plazmy to zwykle
    stwierdzam, że zimą nie będą mi potrzebne kaloryfery... Zasadniczo powinien
    wytrzymać, ale rzeczywiście, jak fabryka czegoś nie dokręciła, to jakiś
    scalaczek może głupieć termicznie. Kurz - jeśli zawilgotnieje, może zwierać
    ścieżki. Warto odkurzyć, bo także bardzo utrudnia wymianę ciepła. Niedawno
    robiłem laptopa, gdzie kurz całkowicie zatkał otwory wentylacyjne w
    radiatorze - i działy się cuda na kiju.

    > Co o tym myslicie?

    Jak OTVC jest na gwarancji, to niech gwarant się buja, żeby sprzęt był
    sprawny.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 4. Data: 2011-11-06 20:21:48
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Wyglada to tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=zyx4znkxRNM

    troche kiepska jakosc przez kompresje, ale widac dobrze o co mi chodzi -
    przy lewej krawedzi niemal caly czas smuzy, widac tez smuzenie przy
    przejsciach kolorow z ciemnego w jasne.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 5. Data: 2011-11-06 20:29:40
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-06 21:10, Araneus Diadematus pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli na gwarancji, to mało cię to obchodzi - zanosisz niesprawny sprzet
    > i masz otrzymać sprawny, czy w naprawie, czy w wymianie, to od

    Tu troche problem, bo plazme trzeba na stojaco transportowac, a 50" z
    opakowaniem (pomijajac 40kg wagi) do malych nie nalezy ;) Nie za bardzo
    mam to jak przetransportowac do sprzedawcy (85km).
    Swoja droga wie ktos gdzie sie przeniosl Mega-Avans ze starego browaru w
    Poznaniu?

> [...]
    > Czy się przegrzewa - jak w sklepie zbliżę rękę do plazmy to zwykle
    > stwierdzam, że zimą nie będą mi potrzebne kaloryfery...

    :) no mniej wiecej :) jest to TV wielofunkcyjny ;)

    > Zasadniczo
    > powinien wytrzymać, ale rzeczywiście, jak fabryka czegoś nie dokręciła,
    > to jakiś scalaczek może głupieć termicznie.

    Na elektrodzie są tutoriale typu DIY, gdzie dolozyc wentylatorek, zeby
    ta seria tv dzialala lepiej (ale akurat nie na ta przypadlosc), ale poki
    jest na gwarancji to nie bede nic grzebal

> [...]
    > wentylacyjne w radiatorze - i działy się cuda na kiju.

    > Jak OTVC jest na gwarancji, to niech gwarant się buja, żeby sprzęt był

    Tylko czy samsung ma gwarancje door2door czy musze sie z tym klockiem
    wozic teraz sam?

    Jutro obczaje temat telefonicznie, ale poniewaz tu jest wielu
    doswiadczonych elektronikow, to chcialem zasiegnac rady kolegow tutaj :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 6. Data: 2011-11-06 20:40:45
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Tu troche problem, bo plazme trzeba na stojaco transportowac, a 50" z
    > opakowaniem (pomijajac 40kg wagi) do malych nie nalezy ;) Nie za bardzo
    > mam to jak przetransportowac do sprzedawcy (85km).

    Przy tej wadze to chyba oni mają przyjechać do sprzętu? Coś jakoś gdzieś mi
    zwoni, tylko pewien nie jestem.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2011-11-06 20:46:59
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Tu troche problem, bo plazme trzeba na stojaco transportowac,

    Ja jak swoja kupowałem to o tym nie wiedziałem :) 15km miasto-trasa
    potem 1 km prawdziwy offroad i działa choć parę razy amortyzatory dobiły :)

  • 8. Data: 2011-11-06 20:51:37
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-11-06 21:21, venioo pisze:
> [...]
    >
    > troche kiepska jakosc przez kompresje, ale widac dobrze o co mi chodzi -
    > przy lewej krawedzi niemal caly czas smuzy, widac tez smuzenie przy

    Skąd sygnał? Czy pojawiło się nagle? Czy jest czasami czy prawie cały
    czas? Czy jest na konkretnych programach? Zdradził byś cokolwiek więcej.
    Czy ostatnio coś zmieniałeś - kable, tuner czy cokolwiek związanego z TV?

  • 9. Data: 2011-11-06 21:42:28
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-06 21:51, Padre pisze:

    > Skąd sygnał? Czy pojawiło się nagle? Czy jest czasami czy prawie cały
    > czas? Czy jest na konkretnych programach? Zdradził byś cokolwiek więcej.
    > Czy ostatnio coś zmieniałeś - kable, tuner czy cokolwiek związanego z TV?

    Pojawialo sie z czasem, ciezko mi okreslic, bo rzadko mam czas na
    ogladanie. Moze jakis rok temu, ale na poczatku bylo malo zauwazalne,
    jakis pixelek (myslalem, ze moze wina dekodera albo cos z kompresja
    obrazu) i nieuciazliwe, ale ostatnio coraz gorzej. Teraz cos takiego
    zaczelo pojawiac sie juz w prawym gornym rogu.
    Dzisiaj sie przyjrzalem dokladniej i pojawia sie, jak juz TV troche
    pochodzi, tak z 45min-1h. Nie wiem czy mozna to okreslic mianem "jak sie
    rozgrzeje". Najgorzej widoczne tak jak pisalem - jak sie obszar obrazu
    zmieni z niebieskiego na inny jasny kolor, albo z czarnego na jasny.
    Ustawienia obrazu na standardowe, oszczedzanie energii niskie.
    Zrodlo obrazu obojetne (tu akurat dekoder tv sat przez hdmi, taki sam
    efekt na odtw.DVD podlaczonym przez SCART), nic nie zmienialem przez
    ostatnie 15mies, TV przykrecony do stelaza na scianie, nie ruszany,
    kable te same.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 10. Data: 2011-11-07 10:38:47
    Od: max441 <m...@w...pl>

    > Przy tej wadze to chyba oni mają przyjechać do sprzętu? Coś jakoś gdzieś
    > mi zwoni, tylko pewien nie jestem.

    Kolega reklamował plazmę LG 42" i serwis przyjechał do domu naprawiać
    (100km). Nie dali rady na miejscu, więc zabrali ze sobą a później
    przywieźli naprawioną.