  • Data: 2010-12-31 18:10:03
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 31 Dec 2010 14:41:51 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > [...]
    >
    > Cała reszta wywodu, dotycząca niepowstawania korków zakłada zerową
    > długość pojazdów, płynność i jednorodność ruchu. Ani jedno ani drugie
    > nie ma racji bytu w rzeczywistości.

    Też ci życzę Szczęśliwego Nowego Roku.

    A ad meritum:
    1) nie zakładałem zerowej długości pojazdów - odległości które przyjąłem
    obejmują również pojazd,
    2) nie zakładałem żadnej płynności ruchu - uprościłem tylko model,
    posługując się wartościami średnimi. W rzeczywistości rozkład odstępów
    między samochodami jest normalny, nie liniowy, co nie zmienia nic jeżeli
    chodzi o przepustowość,
    3) moje wyliczenia były oszacowaniem. Mogłem się pomylić o 30% może 50%.
    Ale nawet gdybym przepustowość w korku przeszacował 2 razy a przepustowość
    przy prędkości drogowej niedoszacował o 50%, to i tak ostateczny wniosek
    jest taki sam. Układ musi dążyć do stanu równowagi w przeciwnym razie raz
    powstałego korka nie udałoby się już zlikwidować nigdy nie wstrzymując
    dopływu nowych pojazdów (czyli tworząc korek w innym miejscu)
    4) tworząc model uprościłem wiele rzeczy. Z sumy tych wszystkich uproszczeń
    wynika fakt, że największa jest przepustowość drogi przy niewielkiej, ale
    niezerowej prędkości.

    Raf :-)