-
Data: 2010-12-31 20:09:48
Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello Raf,
Friday, December 31, 2010, 6:10:03 PM, you wrote:
>> Cała reszta wywodu, dotycząca niepowstawania korków zakłada zerową
>> długość pojazdów, płynność i jednorodność ruchu. Ani jedno ani drugie
>> nie ma racji bytu w rzeczywistości.
> Też ci życzę Szczęśliwego Nowego Roku.
> A ad meritum:
> 1) nie zakładałem zerowej długości pojazdów - odległości które przyjąłem
> obejmują również pojazd,
Przykro mi - nie ma miejsca przy prędkości 10 km/h na 40 pojazdów na
minutę na dwóch pasach.
> 2) nie zakładałem żadnej płynności ruchu - uprościłem tylko model,
> posługując się wartościami średnimi. W rzeczywistości rozkład odstępów
> między samochodami jest normalny, nie liniowy, co nie zmienia nic jeżeli
> chodzi o przepustowość,
Bardzo zmienia, jeśli chodzi o zjawisko zatrzymywania się korka.
> 3) moje wyliczenia były oszacowaniem. Mogłem się pomylić o 30% może 50%.
> Ale nawet gdybym przepustowość w korku przeszacował 2 razy a przepustowość
> przy prędkości drogowej niedoszacował o 50%, to i tak ostateczny wniosek
> jest taki sam. Układ musi dążyć do stanu równowagi w przeciwnym razie raz
> powstałego korka nie udałoby się już zlikwidować nigdy nie wstrzymując
> dopływu nowych pojazdów (czyli tworząc korek w innym miejscu)
Dopływ pojazdów sam się wstrzymuje - nie jest równomierny w ciągu
doby, kierowcy się porozumiewają i część wybiera drogi alternatywne a
przede wszystkim - ustaje przyczyna korka - czyli na przykład zostają
uprzątnięte ślady wypadku na drugiej jezdni i ciekawscy przestają
zwalniać.
> 4) tworząc model uprościłem wiele rzeczy. Z sumy tych wszystkich uproszczeń
> wynika fakt, że największa jest przepustowość drogi przy niewielkiej, ale
> niezerowej prędkości.
A to jest nieprawda wynikająca właśnie z tych uproszczeń. Jak się
uproszczeń pozbędziesz, to wyjdzie Ci, że największa przepustowość
jest przy predkosci 2-3 krotnie wyższej. I już to zostało tutaj
wykazane.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.10 20:20 Bydlę
- 31.12.10 20:26 Raf :-)
- 31.12.10 21:38 RoMan Mandziejewicz
- 01.01.11 16:43 niusy.pl
- 03.01.11 11:13 Arek
- 03.01.11 11:17 Arek
- 03.01.11 15:51 Bydlę
- 03.01.11 16:45 Arek
- 03.01.11 16:50 Cavallino
- 03.01.11 16:44 Gotfryd Smolik news
- 03.01.11 17:21 Bydlę
- 03.01.11 17:23 Arek
- 03.01.11 17:25 Arek
- 03.01.11 17:35 Bydlę
- 03.01.11 19:37 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-03-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-03 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-03-03 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-03-02 Tusk idzie na rekord deportacji po 1989 [Będzie popyt na prawników]
- 2025-03-01 Obywatel telefonuje 112 lub 986
- 2025-03-01 detektyw (?) Rutkowski działał jako prasa