eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowy bat na kierowców? ;-)Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
  • Data: 2010-12-31 20:09:48
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello Raf,

    Friday, December 31, 2010, 6:10:03 PM, you wrote:

    >> Cała reszta wywodu, dotycząca niepowstawania korków zakłada zerową
    >> długość pojazdów, płynność i jednorodność ruchu. Ani jedno ani drugie
    >> nie ma racji bytu w rzeczywistości.
    > Też ci życzę Szczęśliwego Nowego Roku.
    > A ad meritum:
    > 1) nie zakładałem zerowej długości pojazdów - odległości które przyjąłem
    > obejmują również pojazd,

    Przykro mi - nie ma miejsca przy prędkości 10 km/h na 40 pojazdów na
    minutę na dwóch pasach.

    > 2) nie zakładałem żadnej płynności ruchu - uprościłem tylko model,
    > posługując się wartościami średnimi. W rzeczywistości rozkład odstępów
    > między samochodami jest normalny, nie liniowy, co nie zmienia nic jeżeli
    > chodzi o przepustowość,

    Bardzo zmienia, jeśli chodzi o zjawisko zatrzymywania się korka.

    > 3) moje wyliczenia były oszacowaniem. Mogłem się pomylić o 30% może 50%.
    > Ale nawet gdybym przepustowość w korku przeszacował 2 razy a przepustowość
    > przy prędkości drogowej niedoszacował o 50%, to i tak ostateczny wniosek
    > jest taki sam. Układ musi dążyć do stanu równowagi w przeciwnym razie raz
    > powstałego korka nie udałoby się już zlikwidować nigdy nie wstrzymując
    > dopływu nowych pojazdów (czyli tworząc korek w innym miejscu)

    Dopływ pojazdów sam się wstrzymuje - nie jest równomierny w ciągu
    doby, kierowcy się porozumiewają i część wybiera drogi alternatywne a
    przede wszystkim - ustaje przyczyna korka - czyli na przykład zostają
    uprzątnięte ślady wypadku na drugiej jezdni i ciekawscy przestają
    zwalniać.

    > 4) tworząc model uprościłem wiele rzeczy. Z sumy tych wszystkich uproszczeń
    > wynika fakt, że największa jest przepustowość drogi przy niewielkiej, ale
    > niezerowej prędkości.

    A to jest nieprawda wynikająca właśnie z tych uproszczeń. Jak się
    uproszczeń pozbędziesz, to wyjdzie Ci, że największa przepustowość
    jest przy predkosci 2-3 krotnie wyższej. I już to zostało tutaj
    wykazane.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: