    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mini instalacja solarna
    Date: Sun, 11 Dec 2011 22:33:42 +0100

    Hello AlexY,

    Sunday, December 11, 2011, 10:03:26 PM, you wrote:

    > Moja sytuacja:
    > 840 kWh miesięcznie gazu

    Gaz liczysz w kWh? Co to za mieszkanie, że je chcesz ogrzać mocą
    1.2kW?

    > 1/3 to 280 kWh

    > pompa 50W do instalacji solarnej pracująca 40% czasu w ciągu doby kiedy
    > świeci słońce zużyje niecałe 15kWh
    > jak się ma 15 do 280 kWh ?

    W czasie, gdy potrzebujesz ogrzewania, ze słońca go nie uzyskasz. W
    czasie gdy go nie potrzebujesz, to masz go nadmiar.

    > Ogrzewanie podłogowe bym chciał, bardzo, na razie nie stać mnie.

    To korzystasz z normalnego ogrzewania grzejnikami, z temperatura
    czynnika 45 lub więcej.

    [...]

    > Nadal jest to koszt 1/3 ...

    Ale koszt inwestycji śmieszny. I przy obecnych temperaturach w
    zupełnosci wystarcza.

    > [..]
    > Dlaczego nie są akceptowalne? koszty rzędu 10-20kPLN to dużo? Wersja DIY
    > poniżej 5kPLN się zmieści.

    Jasne - już widzę instalację DIY, która zapewni Ci 10kW w zimie - bo
    tyle potrzebujesz, żeby nagrzać wodę na całą dobę.

    > Wymyśliłem sobie grzanie bieżącej wody i jej zrzut do ścieku.

    Masz wodę za darmo? Bo ja płacę za m^3 cos koło 5PLN...

    > [..]
    > No dobra, ale jaki jest teraz problem z tym wyłączaniem niepotrzebnych
    > bloków elektrowni?

    Bardzo duży - tego się nie da zrobić w 5 minut w inny sposób niż
    awaryjny. I kosztowny. Płacą za to klienci.

    > Bo widzę jeden zasadniczy: mniejsze zyski tejże elektrowni.

    Smoleńsk widzę, Smoleńsk!

    [...]

    --
    Best regards,