  • Data: 2011-12-12 10:34:12
    Temat: Re: Mini instalacja solarna
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello AlexY,
    >
    > Monday, December 12, 2011, 12:53:37 AM, you wrote:
    [..]
    > Do paneli potrzebujesz SŁOŃCA! Zimy w Anglii nie ma, ale słonecznych
    > dni w miesiącach zimowych również prawie nie ma. Mój syn w zeszłym

    Na chwilę obecną dziennie co najmniej 4-6 h użytecznego słońca jest, nie
    można powiedzieć że go nie ma, jest go mniej.

    > miesiącu wrócił z kontraktu z Londynu...

    Zapewne miał ku temu powody, ja na razie nie mam.

    [..]
    > Się zdecyduj - na gazie Ci wystarcza niewiele ponad 1kW a tu nagle

    Przecież napisałem że to było miesiąc temu, konkretnie październik,
    listopadowe zużycie to 906kWh czyli już 30kWh na dobę. No i w końcu jaki
    to koszt instalacji?

    > chcesz 5? W angielskim klimacie najmniejszy klimatyzator, pobierający
    > ledwie 700W zapewni Ci ponad 2kW w postaci ciepła na wyjściu. Przy
    > ciągłej pracy masz 50kWh na dobę! Czystego ciepła. A zapłacisz za
    > 16.8kWh.

    Muszę to sobie przemyśleć i chyba jednak przeorać trochę internetu w
    poszukiwaniu wiarygodnych informacji.
    A... jest dodatkowy myk, 1kWh gazu kosztuje 8 pensów, 1kWh prądu to 24
    pensy, chyba się zabezpieczyli przed taką ewentualnością bo w efekcie
    rachunek będzie ten sam.

    [..]
    > Nie mieszaj mocy z energią! Dziennie zużywasz 28kWh z gazu, sprawność

    Sorki, z rozpędu h mi się dopisało, miało być 3kW.

    > kotła jest mniejsza od jednosci. A tu nagle 3kWh z paneli ma Ci
    > finanse ratować? Dopiero co narzekałeś, że zmniejszenie kosztów
    > 3-krotne nie jest warte grzechu.

    Jak wyżej, liczę na minimum 12-20kWh w zimę.

    [..]
    > Znaczy ryczałt bez ograniczeń? Nie wierzę. Jak Cię złapią na
    > marnowaniu takich ilości wody, to się nie wypłacisz.

    Mój ryczałt to odpowiednik kosztu 100m3 wody i ścieków, nie dam rady
    tyle zużyć.

    [..]

    --
    AlexY