  • Data: 2011-12-11 23:53:37
    Temat: Re: Mini instalacja solarna
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello AlexY,
    >
    > Sunday, December 11, 2011, 10:03:26 PM, you wrote:
    [..]
    > Gaz liczysz w kWh? Co to za mieszkanie, że je chcesz ogrzać mocą
    > 1.2kW?

    Anglia, zużycie sprzed miesiąca zanim zrobiło się naprawdę zimno,
    tutaj przeliczają metry na kWh wedle wzoru:
    m3 * 1,02264 * 39,4 / 3,6
    http://www.ukenergy.co.uk/pages/gas-kwh.html

    [..]
    > W czasie, gdy potrzebujesz ogrzewania, ze słońca go nie uzyskasz. W
    > czasie gdy go nie potrzebujesz, to masz go nadmiar.

    Może nie uzyska się 100% zapotrzebowania ale to co jednak się uzyska
    zostanie odjęte z gazu zaś po sezonie zimowym pokryje całe
    zapotrzebowanie. W UK prawie nie ma zimy, śnieg jeśli już spadnie to
    długo nie poleży.

    [..]
    > Ale koszt inwestycji śmieszny. I przy obecnych temperaturach w
    > zupełnosci wystarcza.

    A jaki to koszt, np niech to ma 5kWh wyjścia? Fakt że z racji mojej
    niechęci do pomp ciepła nie zagłębiałem się w temat, jeśli możesz
    polecić linka z konkretami (cobym nie musiał przeczesywać iluś tam for)
    to chętnie poczytam.

    [..]
    > Jasne - już widzę instalację DIY, która zapewni Ci 10kW w zimie - bo
    > tyle potrzebujesz, żeby nagrzać wodę na całą dobę.

    Nie, tyle nie dam rady, cieszyłbym się jakby wyszło z tego 3kWh, reszta
    z gazu.

    > Masz wodę za darmo? Bo ja płacę za m^3 cos koło 5PLN...

    Tak, znaczy ryczałt, mogę lać do woli.

    [..]
    > Bardzo duży - tego się nie da zrobić w 5 minut w inny sposób niż
    > awaryjny. I kosztowny. Płacą za to klienci.

    Czyli jednak kasa, bo wykonalne to jest.

    > Smoleńsk widzę, Smoleńsk!

    Tak.. to był piękny dzień... szkoda świetnej załogi, maszyny świeżo po
    remoncie, może paru pasażerów...

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html