  • Data: 2011-12-12 10:59:01
    Temat: Re: Mini instalacja solarna
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello AlexY,

    Monday, December 12, 2011, 11:34:12 AM, you wrote:

    > Na chwilę obecną dziennie co najmniej 4-6 h użytecznego słońca jest, nie
    > można powiedzieć że go nie ma, jest go mniej.

    Tobie sie chyba Anglia z Wyspami Kanaryjskimi pomyliła...

    > Zapewne miał ku temu powody, ja na razie nie mam.

    A co Cię obchodza powody? Kontrakt sie skończył, to wrócił. Teraz
    jestr w Chinach, bo ma taki kaprys. Chodzilo o to, ze informacje o
    angielskiej pogodzie mam.

    > Przecież napisałem że to było miesiąc temu, konkretnie październik,
    > listopadowe zużycie to 906kWh czyli już 30kWh na dobę.

    Nadal to niewiele ponad 1kW.

    > No i w końcu jaki to koszt instalacji?

    W Polsce? Klimatyzator split z funkcją pompy ciepła, pobierający
    700-800W - poniżej 2000PLN.

    > Muszę to sobie przemyśleć i chyba jednak przeorać trochę internetu w
    > poszukiwaniu wiarygodnych informacji.
    > A... jest dodatkowy myk, 1kWh gazu kosztuje 8 pensów, 1kWh prądu to 24
    > pensy, chyba się zabezpieczyli przed taką ewentualnością bo w efekcie
    > rachunek będzie ten sam.

    Ale jaka jest sprawność kotła?

    > Sorki, z rozpędu h mi się dopisało, miało być 3kW.

    3kW? Zimą? Liczmy jakieś 20m^2 paneli.

    > Jak wyżej, liczę na minimum 12-20kWh w zimę.

    Marzyciel.

    > [..]
    > Mój ryczałt to odpowiednik kosztu 100m3 wody i ścieków, nie dam rady
    > tyle zużyć.

    W lecie 20m^2 paneli będzie Ci produkować co najmniej 6kW...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl