  • Data: 2011-12-12 00:33:28
    Temat: Re: Mini instalacja solarna
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello AlexY,

    Monday, December 12, 2011, 12:53:37 AM, you wrote:

    [...]

    > Może nie uzyska się 100% zapotrzebowania ale to co jednak się uzyska
    > zostanie odjęte z gazu zaś po sezonie zimowym pokryje całe
    > zapotrzebowanie. W UK prawie nie ma zimy, śnieg jeśli już spadnie to
    > długo nie poleży.

    Do paneli potrzebujesz SŁOŃCA! Zimy w Anglii nie ma, ale słonecznych
    dni w miesiącach zimowych również prawie nie ma. Mój syn w zeszłym
    miesiącu wrócił z kontraktu z Londynu...

    > A jaki to koszt, np niech to ma 5kWh wyjścia?

    Się zdecyduj - na gazie Ci wystarcza niewiele ponad 1kW a tu nagle
    chcesz 5? W angielskim klimacie najmniejszy klimatyzator, pobierający
    ledwie 700W zapewni Ci ponad 2kW w postaci ciepła na wyjściu. Przy
    ciągłej pracy masz 50kWh na dobę! Czystego ciepła. A zapłacisz za
    16.8kWh.

    > Fakt że z racji mojej niechęci do pomp ciepła nie zagłębiałem się w
    > temat, jeśli możesz polecić linka z konkretami (cobym nie musiał
    > przeczesywać iluś tam for) to chętnie poczytam.

    > [..]
    > Nie, tyle nie dam rady, cieszyłbym się jakby wyszło z tego 3kWh, reszta
    > z gazu.

    Nie mieszaj mocy z energią! Dziennie zużywasz 28kWh z gazu, sprawność
    kotła jest mniejsza od jednosci. A tu nagle 3kWh z paneli ma Ci
    finanse ratować? Dopiero co narzekałeś, że zmniejszenie kosztów
    3-krotne nie jest warte grzechu.

    > Tak, znaczy ryczałt, mogę lać do woli.

    Znaczy ryczałt bez ograniczeń? Nie wierzę. Jak Cię złapią na
    marnowaniu takich ilości wody, to się nie wypłacisz.

    > [..]
    > Czyli jednak kasa, bo wykonalne to jest.

    Oczywiście, że kasa. Klientów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl