-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISM
ATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
il
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Kto winien?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <mq7ipf$kr$1@node1.news.atman.pl>
<xk37vtr3lptz.1g7sx9o530e2p$.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<1...@4...net>
<mq8nap$a18$1@node1.news.atman.pl>
<12l6jpa1majk6.7sv54i4jzdua$.dlg@40tude.net>
<mq9ju6$6bb$1@node1.news.atman.pl>
<7...@g...com>
<mq9o33$kh8$1@node2.news.atman.pl>
<xqse1lsz4xbb.r7ojh17kedmi$.dlg@40tude.net>
<mqase0$hi7$1@node1.news.atman.pl> <mqd8f7$4uo$1@usenet.news.interia.pl>
<mqdf7d$7av$1@node1.news.atman.pl> <mqdmu8$3if$1@usenet.news.interia.pl>
<mqehsf$adt$1@node1.news.atman.pl>
Date: Wed, 12 Aug 2015 10:43:40 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 39
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1439369014 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27529 82.143.187.50:52199
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3024
X-Received-Body-CRC: 63133991
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567044
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 12 Aug 2015 06:25:53 +0200, Shrek napisał(a):
> On 2015-08-11 22:45, mk4 wrote:
>>> To nie jest kwestia czucia, tylko fizyki - te 70m to dwa razy za mało. A
>>> przepisy po coś są - chyba nie po to, żeby sugerować niebezpieczną
>>> odległość?
>>
>> Ooo a to skad? W praktyce 33-40m a ze 140 2x tyle bo 2x taka energia.
>
> What???? E=(m*V^2)/2 - kwadrat!
Energia przy 140km/h 2x wieksza niz przy 100km/h.
Jesli wspolczesne auto ze 100 hamuje na 35-40m, to ze 140 na tych
70-80 powinno.
Do tego niestety dochodzi czas reakcji kierowcy - sekunda przy 140 to
prawie 39m, zostaje 30m na hamowanie, i ze 140 pozostaje ponad 100 ...
> Oczywiście, że wiem. Tylko dziwi mnie świete oburzenie, że niby trzeba
> jechać tak, żeby się zatrzymać od zera na dystansie dzielącym od
> poprzednika, ale w praktyce nikt tego nie robi, niemcy (którzy są o
> kilka dużych kroków przed nami jeśli chodzi o bezpieczeństwo)
> rekomendują połowę tego, a ty naciągasz rzeczywistość że niby ze 140
> zatrzymasz się na 70 metrach, żeby wmówić (sobie?), że niby się stosujesz.
Niemcy wymagaja co najmniej polowe tego.
To troche inna sytuacja - u nas musisz utrzymac bezpieczny odstep, ale
jechac na zderzaku i dopoki wypadku nie ma, to byl bezpieczny.
W Niemczech mandat dostaniesz, punkty, a nawet PJ ci na miesiac
odbiora za zbyt bliska jazde ... o ile zlapia. Z rzadka lapia.
>> A tak swoja droga wpadla mi jakas ksiazka - mocno stara, zolty papier i
>> tam bylo zalecane, ze odstep w metrach powinien byc rowny predkosci w km/h.
> I wtedy masz szansę (jak się nie zagapisz).
Z tym, ze zolta ksiazka to mogla byc z czasow Syrenki i Warszawy, a
one hamulce mialy kiepskie :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.15 10:53 Shrek
- 12.08.15 10:57 Shrek
- 12.08.15 11:45 Myjk
- 12.08.15 11:52 Myjk
- 12.08.15 13:22 J.F.
- 12.08.15 14:00 Shrek
- 12.08.15 14:13 Shrek
- 12.08.15 15:01 J.F.
- 12.08.15 15:20 Myjk
- 12.08.15 15:29 J.F.
- 12.08.15 15:59 Myjk
- 12.08.15 16:00 Shrek
- 12.08.15 16:13 Myjk
- 12.08.15 16:13 Shrek
- 12.08.15 16:16 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=