eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKto winien? › Re: Kto winien?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISM
    ATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Kto winien?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <mq7ipf$kr$1@node1.news.atman.pl>
    <xk37vtr3lptz.1g7sx9o530e2p$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@4...net>
    <mq8nap$a18$1@node1.news.atman.pl>
    <12l6jpa1majk6.7sv54i4jzdua$.dlg@40tude.net>
    <mq9ju6$6bb$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <mq9o33$kh8$1@node2.news.atman.pl>
    <xqse1lsz4xbb.r7ojh17kedmi$.dlg@40tude.net>
    <mqase0$hi7$1@node1.news.atman.pl> <mqd8f7$4uo$1@usenet.news.interia.pl>
    <mqdf7d$7av$1@node1.news.atman.pl> <mqdmu8$3if$1@usenet.news.interia.pl>
    <mqehsf$adt$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Wed, 12 Aug 2015 10:43:40 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 39
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1439369014 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27529 82.143.187.50:52199
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3024
    X-Received-Body-CRC: 63133991
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567044
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 12 Aug 2015 06:25:53 +0200, Shrek napisał(a):
    > On 2015-08-11 22:45, mk4 wrote:
    >>> To nie jest kwestia czucia, tylko fizyki - te 70m to dwa razy za mało. A
    >>> przepisy po coś są - chyba nie po to, żeby sugerować niebezpieczną
    >>> odległość?
    >>
    >> Ooo a to skad? W praktyce 33-40m a ze 140 2x tyle bo 2x taka energia.
    >
    > What???? E=(m*V^2)/2 - kwadrat!

    Energia przy 140km/h 2x wieksza niz przy 100km/h.

    Jesli wspolczesne auto ze 100 hamuje na 35-40m, to ze 140 na tych
    70-80 powinno.

    Do tego niestety dochodzi czas reakcji kierowcy - sekunda przy 140 to
    prawie 39m, zostaje 30m na hamowanie, i ze 140 pozostaje ponad 100 ...

    > Oczywiście, że wiem. Tylko dziwi mnie świete oburzenie, że niby trzeba
    > jechać tak, żeby się zatrzymać od zera na dystansie dzielącym od
    > poprzednika, ale w praktyce nikt tego nie robi, niemcy (którzy są o
    > kilka dużych kroków przed nami jeśli chodzi o bezpieczeństwo)
    > rekomendują połowę tego, a ty naciągasz rzeczywistość że niby ze 140
    > zatrzymasz się na 70 metrach, żeby wmówić (sobie?), że niby się stosujesz.

    Niemcy wymagaja co najmniej polowe tego.
    To troche inna sytuacja - u nas musisz utrzymac bezpieczny odstep, ale
    jechac na zderzaku i dopoki wypadku nie ma, to byl bezpieczny.
    W Niemczech mandat dostaniesz, punkty, a nawet PJ ci na miesiac
    odbiora za zbyt bliska jazde ... o ile zlapia. Z rzadka lapia.

    >> A tak swoja droga wpadla mi jakas ksiazka - mocno stara, zolty papier i
    >> tam bylo zalecane, ze odstep w metrach powinien byc rowny predkosci w km/h.
    > I wtedy masz szansę (jak się nie zagapisz).

    Z tym, ze zolta ksiazka to mogla byc z czasow Syrenki i Warszawy, a
    one hamulce mialy kiepskie :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: