-
Data: 2015-08-12 14:13:25
Temat: Re: Kto winien?
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2015-08-12 11:52, Myjk wrote:
>> Ale nie wydaje ci się, że to dziwne, że wymagają połowę bezpiecznego
>> odstępu? Może właśnie dlatego, że wymaganie dostosowania odstępu do
>> przeszkód pojawiających się "znikąd" jak na filmie to jednak paranoid mode?
>
> Czemu nie chcesz zrozumieć, że gdyby uderzający pojazd miał większą
> odległość, to miał szansę na reakcję? Choćby nawet tak karkołomną jak
> tirolot, a jesli nie, to zjazd na prawy pas (osobówka pewnie by się gdzieś
> wcisnęła), albo na zmniejszenie prędkości i mniejsze szkody.
Ale dalej nie jest to "odległość żeby zahamować" jak tu nbiektórzy
postulują. Po prostu większośc (nawet twórcy niemieckich przepisów i
praktycznie wszyscy "twórcy" motoryzacji) uznała, że nie ma podstaw,
żeby zakładać "zatrzymanie pojazdu w miejscu", bo to tak jak z
bezpieczną prędkością - tylko zero.
> Przecież wiadome jest, że bez sensu jest jeździć z kosmicznymi odstępami,
> bo raz na 20 lat może zdarzyć się taka sytuacja. Ale w tym wypadku było
> skrajne przegięcie. Noc, kompletny brak widoczności zza tirolotu, zbyt mały
> odstęp. Kumulacja.
Dobra - zgadzam się, że przegiął z siedzeniem na zderzaku. Tylko po
prostu nie zgadzam się z oburzeniem - "powinien jechać, tak żeby się
zawsze móc zatrzymać", gdyż jest to swego rodzaju paranoid mode. To
oznacza maksymalną prędkość w nocy na światłach mijania 60km/h i odstępy
dwa razy większe niż zalecają Niemcy (którzy nas pod względem
bezpieczeństwa znacznie wyprzedzają). A tu kilku drze się w nibogłosy
świętym oburzeniem, że powinien jechać z odstępem umożliwiającym
zatrzymanie się a tir to tylko bez kierunku na podwójnej, na
skrzyżowaniu i trochę gwałtownie pasy zmienił, a po za tym to bez
zarzutu jechał. Co więcej jeden twierdzi, że sam takie odstępy zachowuje
(tyle, że trochę nagina rzeczywistość hamując ze 140 na 70m), żeby
oszukać, no właśnie kogo? Nas, fizykę, siebie?.
Po prostu nie lubię hipokryzji. I ty też się niestety nieco w to
wpisujesz - zawsze wina walącego, chyba, że akurat ty byś wdupił, bo
facet laskę wysadzał na przystanku. A co za różnica, czy on miał awarię
i trójkąta nie zdążył rozstawić, czy mu laska laskę robiła? Wdupiłbyś to
byś wdupił - zawsze twoja wina, bo walisz z tyłu. Albo jednak to co inni
odwijają na drodze też ma znaczenie - ale wtedy bądź konsekwentny.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.15 15:01 J.F.
- 12.08.15 15:20 Myjk
- 12.08.15 15:29 J.F.
- 12.08.15 15:59 Myjk
- 12.08.15 16:00 Shrek
- 12.08.15 16:13 Myjk
- 12.08.15 16:13 Shrek
- 12.08.15 16:16 masti
- 12.08.15 16:18 J.F.
- 12.08.15 16:22 J.F.
- 12.08.15 16:26 J.F.
- 12.08.15 16:37 Shrek
- 12.08.15 16:38 Shrek
- 12.08.15 16:52 Shrek
- 12.08.15 17:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security