    From: dddddddd <f...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Date: Wed, 18 Mar 2015 00:14:54 +0100
    <me3alb$hjh$1@dont-email.me> <me3dvj$tap$1@node2.news.atman.pl>
    <550573e7$0$2206$65785112@news.neostrada.pl>
    <me3s9f$c67$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <me490n$1tg$1@usenet.news.interia.pl> <me4cii$smf$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <me4sbe$euf$1@dont-email.me> <me7ahv$mmp$1@mx1.internetia.pl>
    <me7hqe$tko$1@dont-email.me> <mea04m$7ur$1@mx1.internetia.pl>
    <mea0vj$g68$1@dont-email.me> <meac48$j1u$1@mx1.internetia.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 23:45, re pisze:

    > Użytkownik "dddddddd"

    > a jeśli można...to trzeba zdać się na znaki lub płacić
    > ---
    > Wydawało mi się, że mówimy o bezpieczeństwie. Jak mówimy o
    > pasożytnictwie to mi szkoda gadać.

    mi się wydawało że mówimy o tym co jest

    > skoro jeżdżą i jest bezpiecznie to znaczy że ograniczenie jest niepotrzebne
    > ---
    > Ale jak ? Żeby stwierdzić doświadczalnie jaka prędkość jest bezpieczna
    > dla statystycznego ludzika to by trzeba zaczekać aż kilku pojedzie za
    > szybko i rozwali się, na co nikt nie pójdzie.

    wystawiasz policjanta i sprawdzasz ile daje pouczeń i za jakie
    przekroczenia prędkości (bo po co ma dawać mandat). Jak wychodzi że w
    większości za +20 to podnosimy tam prędkość o 20

    Czyli nie można zdjąć
> [...]
    >
    > nie rozumiem
    > ---
    > 1. bezpieczeństwo

    > być może
    > ---
    > To od tego bym zaczął. Ja ogólnie jestem za 3 kolorami. Prosta
    > informacja nie wymagająca główkowania. Ale obecne oznakowanie jest ok
    > pod warunkiem, że znaki zakazu przekraczania prędkości potraktuje się
    > jako wskazówki :-)

    > ale jak się nie dostosujesz do widzimisię biurokratów to za to płacisz
    > ---
    > Wydawało mi się, że mówimy o bezpieczeństwie.

    a mi nadal że o realiach

    > jak nie będzie ograniczenia to się nie pojawią, bo i po co
    > ---
    > Będą sprawdzali gaśnice, podświetlenie tablicy i odholowywali na płatny
    > parking.

    wymóg gaśnicy też można zlikwidować, a za braki w oświetleniu pouczenie

    > na autostradzie nie skręca się w lewo, a jadąc 10km/h szybciej od innych
    > i mając kilometr pustki przed sobą to się nie wyprzedza tylko blokuje
    > lewy pas.
    > ---
    > Ale jak można blokować jak się jedzie szybciej od innych ? :-)

    a co jeżeli pojawia się szybszy (dużo szybszy)

    > Pomógł by tu przepis o maksymalnym czasie wyprzedzania
    > ---
    > Czyli już nie proste "za jazdę na lewym pasie".

    > tylko przy 200 mało prawdopodobne że będę komuś blokował pas, a jeśli
    > tak będzie to zbliży się do mnie niewiele szybciej, za to jadąc 120 jest
    > bardzo prawdopodobne że będziesz komuś przeszkadzał jadąc lewym
    > ---
    > Ja wiem jak się jeździ, ale chciałbym wiedzieć co konkretnie
    > postulujesz. Bo jak się mówi "nie jeździć lewym" albo "migać" to ja
    > widzę słabości.

    mam ci podać wykładnię przepisu? teraz jest przepis o tym mówiący,
    wystarczy go w przypadku przegięć egzekwować

    > sęk w tym że jeździł dość przepisowo.
    > ---
    > Ale dupiato czy nie ? :-)

    nie, raczej normalnie

> [...]
    > wielu nie wie jakie błędy popełnia będąc zmęczonym.
    > ---
    > Filmy szkoleniowe.
    >
    > Ja nauczyłem się jak miałem stłuczkę na autostradzie ze zmęczonym
    > kierowcą - jechał właśnie lewym pasem, zobaczył w lusterku światła i
    > stwierdził że ktoś zaraz w niego wjedzie bo pędzi bardzo szybko. Zmienił
    > pas bez kierunkowskazu, wjechał w auto obok. Od tego czasu potrafię o
    > 13:00 zatrzymać się i przespać '15 minut'
    > ---
    > To to jest brak prostego "jak nie jestem pewien czy mogę zjechać to nie

    nie, to jest zmęczenie czy może nawet zaśnięcie za kierownicą (z
    otwartymi oczami)

    > jest większa szansa że on wyhamuje
    > ---
    > Jak gościu jadący obok mnie ma zauważyć kierunkowskaz ?

    jak będzie obok ciebie to zanim zjedziesz to go już nie będzie

    > Czepiam się, a ogólnie chodzi o to, że to jest do sygnalizacji. Jak się
    > miga dla nikogo to się tylko miga.

    jak się ma kogoś w martwym punkcie to też się miga dla nikogo...

    > twierdzisz że ci co nie używają kierunkowskazów robią to tylko w
    > momencie kończenia manewru?
    > ---
    > "Tylko" to by było za dużo powiedziane, ale gros zawodników, którzy
    > jeżdżą dynamicznie tak robi. Bo po prostu nie ma do czego migać a
    > widzieć i tak trzeba wszystko.

    z moich obserwacji wynika że nie migają przy żadnej zmianie pasa

    > ja z tym problemu nie mam
    > ---
    > Na razie tylko Ty masz :-)

    skoro migam to nie mam