-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
oblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!un
t-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <58c66a8a$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
<oa83jv$64k$1@node1.news.atman.pl>
<1ofqtxdfi9rce$.18x550iv3tjhy$.dlg@40tude.net>
<oao1ct$5hs$1@node1.news.atman.pl>
<xbmsbl3t7j18.pkftljd03vbt$.dlg@40tude.net>
<oapmv6$p6l$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<oaq26r$a75$1@node1.news.atman.pl>
<qh50ezmcd7q3.9qe5frq2ji5f$.dlg@40tude.net>
<oaqv66$6ar$1@node1.news.atman.pl>
<7...@4...net>
<oashoo$g7r$1@node2.news.atman.pl>
<ewcxm476l1db$.151xnnobc3y8o.dlg@40tude.net>
<oatmpm$im9$1@node2.news.atman.pl>
Date: Thu, 23 Mar 2017 00:50:08 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 145
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.77.179.152
X-Trace: 1490226822 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5160 89.77.179.152:13832
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2602414
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 22 Mar 2017 12:22:24 +0100, RadoslawF napisał(a):
>> Wystarczająco szybkie i ciężkie żeby powiedzieć że życie każdego wisi na
>> gumowym wężyku ;)
>
> Naprawdę przesadzasz.
> Ile znasz wypadków śmiertelnych spowodowanych pękniętym wężykiem ?
No właśnie w tym rzecz - jest ich pewnie na tyle mało, że można zostawić
wężyki takie jakie są i przy nich nie kombinować. Nawet jeśli czasem się
zdarzają wypadki.
>> No właśnie póki co one takie naszpikowane że powie Ci że się żarówka w
>> podświetleniu tablicy przepaliła, ale przewodów hamulcowych akurat nie
>> sprawdzi.
>
> Powie że są ubytki płynu hamulcowego.
A to te "naszpikowane elektroniką" to masz na myśli np. 125p z kontrolką
minimalnego poziomu płynu hamulcowego?
Ale to wiesz, że kontrolka się zapali długo, długo po urwaniu wężyka?
Zabezpiecza tylko przed przypadkiem jak ktoś w nocy przyjdzie i przetnie
wężyk i powolnymi ubytkami płynu na skutek wycieków, a nie pełnego
rozszczelnienia.
>> Kolejna sprawa że te wężyki to one raczej pękają właśnie w trakcie
>> hamowania, a jeszcze częściej w trakcie awaryjnego, więc informacja o tym
>> nawet gdyby była, to spóźniona.
>
> I uważasz że w przeciągu ułamka sekundy spadnie ciśnienie w układzie
> hamowania ? Porozmawiaj z kimś zorientowanym.
Oczywiście że spadnie do zera - zgodnie z prawem Pascala spadnie
natychmiast i to we wszystkich obwodach hamowania w chwili powstania
przerwy w którymkolwiek miejscu układu.
Układ hamulcowy jest dwuobwodowy, więc zostaje jeszcze możliwość wciśnięcia
pedału dużo głębiej niż normalnie i gdzieś przed podłogą możesz liczyć na
wymagane chyba 30% skuteczności hamowania z jednego obwodu działającego na
dwa koła po przekątnej.
Uwierz - słabo to wtedy hamuje i bardzo krzywo.
> Jak coś pęknie w trakcie mocnego depnięcia, ja trafiłem na uszczelkę
> tłoczka to poczujesz to dopiero przy kolejnym hamowaniu.
Uszczelka tłoczka to zupełnie inna bajka i jej awaria nie spowoduje nagłej
utraty ciśnienia, jedynie wyciek, raczej dość powolny.
Utratę ciśnienia to byś miał jakbyś wypchnął cały tłoczek z cylinderka.
> A na to elektronika pomoże.
Jedyny zapasowy układ który może jakkolwiek sterować hamulcami w przypadku
braku ciśnienia w układzie hydraulicznym to hamulec awaryjny, tzw. ręczny.
Ale jego nie uruchamia elektronika, a kierowca - chociaż w nowych autach na
prąd, ale jednak manualnie.
>> No w każdym razie to co ma procesor jest to "rdzeń" (core).
>> "Jądro" (kernel) w informatyce ma system operacyjny i oznacza coś zupełnie
>> innego.
>
> To że nie spotkałeś się z takim nazewnictwem nie oznacza że nie było
> stosowane. A teorie że ktoś pomylił sprzęt z oprogramowaniem nie
> świadczą o tonie najlepiej.
Tak szeroko było stosowane, że aż Google znalazło jeden przykład na
"procesor wielojądrowy" i dwa na "wielojądrowy procesor".
>> I również nie jest prawdą jakoby od iluśnastu lat w dziedzinie elektroniki,
>> wyłącznie marketingowcy oszukiwali Cię na temat ilości rdzeni procesora ;)
>
> Nie twierdzę że mnie oszukiwali.
No pisałeś że że od wielu lat od kiedy na rynku pojawiły się procesory
wielordzeniowe, nie ma postępu w dziedzinie komputerów ;)
Do tego "wielojądrowość" i ja wtedy tylko nieśmiało przypominam, że ja np.
o balecie nie staram się dyskutować, zwłaszcza z tancerzami :)
>> Idąc tym tropem można by zauważyć, że w ogóle samochody jako takie są
>> niebezpieczne i że bezpieczniej by było bez.
>
> Ale miej wygodniej.
No czyli zupełnie jak bez IoT, czy internetu w ogóle - wszystko się da, ale
mniej wygodnie.
>> IoT niesie za sobą nowe możliwości i funkcjonalności - tyle że należy po
>> prostu robić to dobrze, a nie źle.
>
> Dziura w ścianie też. Dostajesz nowy widok, polepsza się wentylacja.
To że nie widzisz zastosowania dla IoT, nie znaczy że ich nie ma.
Ja tam w zasadzie mógłbym się z Tobą zgodzić, bo mi też to do szczęścia nie
wydaje się być potrzebne, ale jednak ludzie używają i się cieszą.
Nie masz czasem wrażenia że za młodu trawa była zieleńsza, jabłka
smaczniejsze, a teraz tylko wszystko ta elektronika oszukana i w ogóle
człowieka w krzyżu łupie od tych wszystkich komputerów we wszystkim?
>> Bankowość elektroczna potrafiłą odrobić lekcję i obecnie zapewnia
>> przyzwoity poziom bezpieczeństwa i IoT też pewnie pójdzie tą drogą bo się
>> ludzie zdenerwują jak się będą masowo dziać złe rzeczy.
>
> Zapewnia, pomijając wpadki co jakiś czas.
> https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/polityka-komerc
ja-i-niekompetencja-czyli-echa-ataku-na-polskie-bank
i/
> https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/techniczna-anal
iza-scenariusza-przebiegu-ataku-na-polskie-banki/
Oczywiście, zawsze będą "napady na bank" takie czy inne - chodzi o to żeby
nie były łatwie i nagminne, a z tych co się zdarzyły wyciągać wnioski na
przyszłość.
Zauważ ile wyższy jest poziom bezpieczeństwa dla użytkownika indywidualnego
zapewniany przez bankowość internetową, niż poziom bezpieczeństwa samochodu
z systemem bez kluczyka.
>> Cała nadzieja w rynku afer.
>> Ktoś pokaże jak używając aplikacji na smartfona rozbić zdalnie samochód
>> sąsiada, albo wywołać pożar w garażu i powinni się opamiętać.
>>
> Coś nie bardzo w to wierzę.
> Sieci komputerowej nikt nie likwiduje mimo że w wielu przypadkach
> służy do popełniania przestępstw.
Ale póki co tą siecią nie można Ci zrobić krzywdy przy niewielkim nakładzie
sił i środków.
Złośliwy sąsiad tak łatwo nie ukradnie Twoich pieniędzy przez sieć, ani nie
podsłucha Twojego ruchu sieciowego nawet jak używasz WiFi, pod warunkiem że
w miarę poprawnie to masz skonfugirowane, co nie jest trudne.
A póki co samochód z systemem bez kluczyka okazuje się że stoi otworem
praktycznie dla każdego kto chce.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.03.17 13:55 RadoslawF
- 23.03.17 15:52 Shrek
- 23.03.17 16:32 r...@k...pl
- 23.03.17 16:38 r...@k...pl
- 24.03.17 00:47 Tomasz Pyra
- 24.03.17 02:17 RadoslawF
- 24.03.17 08:38 Shrek
- 24.03.17 19:09 J.F.
- 24.03.17 23:24 RadoslawF
- 24.03.17 23:37 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=