eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFrancuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-) › Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <7...@4...net>
    <oashoo$g7r$1@node2.news.atman.pl>
    <ewcxm476l1db$.151xnnobc3y8o.dlg@40tude.net>
    <oatmpm$im9$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Thu, 23 Mar 2017 00:50:08 +0100

    Dnia Wed, 22 Mar 2017 12:22:24 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Naprawdę przesadzasz.
    > Ile znasz wypadków śmiertelnych spowodowanych pękniętym wężykiem ?

    No właśnie w tym rzecz - jest ich pewnie na tyle mało, że można zostawić
    wężyki takie jakie są i przy nich nie kombinować. Nawet jeśli czasem się
    zdarzają wypadki.

    > Powie że są ubytki płynu hamulcowego.

    A to te "naszpikowane elektroniką" to masz na myśli np. 125p z kontrolką
    minimalnego poziomu płynu hamulcowego?
    Ale to wiesz, że kontrolka się zapali długo, długo po urwaniu wężyka?
    Zabezpiecza tylko przed przypadkiem jak ktoś w nocy przyjdzie i przetnie
    wężyk i powolnymi ubytkami płynu na skutek wycieków, a nie pełnego
    rozszczelnienia.

    > I uważasz że w przeciągu ułamka sekundy spadnie ciśnienie w układzie
    > hamowania ? Porozmawiaj z kimś zorientowanym.

    Oczywiście że spadnie do zera - zgodnie z prawem Pascala spadnie
    natychmiast i to we wszystkich obwodach hamowania w chwili powstania
    przerwy w którymkolwiek miejscu układu.
    Układ hamulcowy jest dwuobwodowy, więc zostaje jeszcze możliwość wciśnięcia
    pedału dużo głębiej niż normalnie i gdzieś przed podłogą możesz liczyć na
    wymagane chyba 30% skuteczności hamowania z jednego obwodu działającego na
    dwa koła po przekątnej.

    Uwierz - słabo to wtedy hamuje i bardzo krzywo.

    > Jak coś pęknie w trakcie mocnego depnięcia, ja trafiłem na uszczelkę
    > tłoczka to poczujesz to dopiero przy kolejnym hamowaniu.

    Uszczelka tłoczka to zupełnie inna bajka i jej awaria nie spowoduje nagłej
    utraty ciśnienia, jedynie wyciek, raczej dość powolny.
    Utratę ciśnienia to byś miał jakbyś wypchnął cały tłoczek z cylinderka.

    > A na to elektronika pomoże.

    Jedyny zapasowy układ który może jakkolwiek sterować hamulcami w przypadku
    braku ciśnienia w układzie hydraulicznym to hamulec awaryjny, tzw. ręczny.
    Ale jego nie uruchamia elektronika, a kierowca - chociaż w nowych autach na
    prąd, ale jednak manualnie.

    > To że nie spotkałeś się z takim nazewnictwem nie oznacza że nie było
    > stosowane. A teorie że ktoś pomylił sprzęt z oprogramowaniem nie
    > świadczą o tonie najlepiej.

    Tak szeroko było stosowane, że aż Google znalazło jeden przykład na
    "procesor wielojądrowy" i dwa na "wielojądrowy procesor".

    > Nie twierdzę że mnie oszukiwali.

    No pisałeś że że od wielu lat od kiedy na rynku pojawiły się procesory
    wielordzeniowe, nie ma postępu w dziedzinie komputerów ;)
    Do tego "wielojądrowość" i ja wtedy tylko nieśmiało przypominam, że ja np.
    o balecie nie staram się dyskutować, zwłaszcza z tancerzami :)

    > Ale miej wygodniej.

    No czyli zupełnie jak bez IoT, czy internetu w ogóle - wszystko się da, ale
    mniej wygodnie.

    > Dziura w ścianie też. Dostajesz nowy widok, polepsza się wentylacja.

    To że nie widzisz zastosowania dla IoT, nie znaczy że ich nie ma.
    Ja tam w zasadzie mógłbym się z Tobą zgodzić, bo mi też to do szczęścia nie
    wydaje się być potrzebne, ale jednak ludzie używają i się cieszą.
    Nie masz czasem wrażenia że za młodu trawa była zieleńsza, jabłka
    smaczniejsze, a teraz tylko wszystko ta elektronika oszukana i w ogóle
    człowieka w krzyżu łupie od tych wszystkich komputerów we wszystkim?

    > Zapewnia, pomijając wpadki co jakiś czas.
    > https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/polityka-komerc
    ja-i-niekompetencja-czyli-echa-ataku-na-polskie-bank
    i/
    > https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/techniczna-anal
    iza-scenariusza-przebiegu-ataku-na-polskie-banki/

    Oczywiście, zawsze będą "napady na bank" takie czy inne - chodzi o to żeby
    nie były łatwie i nagminne, a z tych co się zdarzyły wyciągać wnioski na
    przyszłość.

    Zauważ ile wyższy jest poziom bezpieczeństwa dla użytkownika indywidualnego
    zapewniany przez bankowość internetową, niż poziom bezpieczeństwa samochodu
    z systemem bez kluczyka.

    > Coś nie bardzo w to wierzę.
    > Sieci komputerowej nikt nie likwiduje mimo że w wielu przypadkach
    > służy do popełniania przestępstw.

    Ale póki co tą siecią nie można Ci zrobić krzywdy przy niewielkim nakładzie
    sił i środków.
    Złośliwy sąsiad tak łatwo nie ukradnie Twoich pieniędzy przez sieć, ani nie
    podsłucha Twojego ruchu sieciowego nawet jak używasz WiFi, pod warunkiem że
    w miarę poprawnie to masz skonfugirowane, co nie jest trudne.

    A póki co samochód z systemem bez kluczyka okazuje się że stoi otworem
    praktycznie dla każdego kto chce.