  • Data: 2012-05-18 02:26:11
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> wrote in message
    news:4fb563c7$0$26707$65785112@news.neostrada.pl...
    > No i wynik jest. Folia elektryzuje się ujemnie.
    > Pokrótce zrobiłem tak. Sprawdziłem ręką ekran, był naelektryzowany.
    > Podobno dzisiaj był telewizor włączony, mogło upłynąć ze 2 godziny. Czyli
    > szkło kineskopu jest dobrym izolatorem. Przejechałem ręką po szkle dla
    > rozładowania ładunku.
    > Telewizor jest 25 calowy, wyciąłem kawałek folii o wymiarach mniej więcej
    > 350x250. Folia jest wyraźnie przyciągana przez ekran (telewizor jeszcze
    > wyłączony). Na wszelki wypadek przykleiłem jeszcze po brzegach taśmą
> [...]

    Szkoda że nie masz generatora obrazu testowego... mógłbyś sprawdzić
    przy statycznym obrazie... przy którym napięcie anodowe sie nie waha.

    Postuluję, że możesz widzieć efekty związane z płynięciem prądu zmiennego
    przez kondensator - przy pracującym telewizorze napięcie anodowe będzie
    się o te kilka kV wahać w zależności od chwilowej intensywności wiązki
    elektronów (a co za tym idzie, obciążenia zasilacza wysokiego napięcia).

    O, już wiem - możesz spróbować przestawić TV na nieistniejący kanał
    i sprawdzić jaki będzie odczyt przy wyświetlaniu "śniegu" (szumu) lub
    niebieskiego ekranu (nie wiem czy Twój TV reaguje tak na brak nadawania).

    Pytanie czy robiłeś testy przy wyłączonym TV, bo wtedy dzwonek też działa.