  • Data: 2012-05-18 10:27:04
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4fb5f883$1@news.home.net.pl...

    Uzupełnię.

    > Jak już masz TV i folię to może wykombinuj jeszcze te puszki, jakieś
    > druty, ołówek i nitkę.

    Do wszystkich, którzy już mają to zmontowane.

    Według mnie mamy 5 hipotez:
    1. Nie ma stałego przepływy prądu i po jakimś czasie po włączeniu TV dzwonek
    przestanie działać,
    2. To nie jest prąd stały tylko zmienny pochodzący od wahań napięcia
    anodowego,
    3. Rozpędzone elektrony się przebijają przez szkło do folii,
    4. Upływność szkła ekranu (ja popieram tę hipotezę).
    5. Inne

    Ad 1.
    Nie wiedząc, czy ładunek nie wystarczy przypadkiem na roczną pracę dzwonka
    można tę hipotezę sprawdzić.
    Metoda 1.
    Jeśli przy włączonym TV rozładować folię to dzwonek stanie. Jak po jakimś
    czasie ruszy to hipoteza odrzucona.
    Metoda 2.
    Jeśli przy włączonym TV rozładować folię i wyłączyć TV to dzwonek zadziała.
    Podobno po jakimś mierzalnym czasie staje. Jeśli po włączeniu działa
    wyraźnie dłużej niż po wyłączeniu to hipoteza odrzucona.
    Ad 2.
    Według mnie średnia wartość zero napięcia na folii dawałaby przerwy w pracy
    dzwonka - ja odrzucam to w przedbiegach.
    Ad 3.
    Folia byłaby ujemna. Pomiary wykazują, że jest dodatnia - chyba można
    odrzucić.
    Ad 4.
    Według mnie wszystko wskazuje na 4, ale jaka jest potrzebna upływność i czy
    faktycznie szkło taką (przy tym napięciu) ma to nie wiem.
    Ad 5.
    Może jest jakieś inne nie brane przez nas pod uwagę zjawisko. Ktoś ma jakieś
    propozycje ?

    P.G.