  • Data: 2012-05-18 10:12:37
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4fb563c7$0$26707$65785112@news.neostrada.pl...

    > No i wynik jest. Folia elektryzuje się ujemnie.

    Czyi odwrotnie niz sie spodziwewales.

> [...]
    > wyłączony). Na wszelki wypadek przykleiłem jeszcze po brzegach taśmą
    > malarską. Do folii podłączyłem zacisk gorący multimetru, do masy dekodera
    > kablówki zacisk zimny. Dekoder jest oczywiście połączony z telewizorem.
    > Całość wygląda tak:
    > http://imageshack.us/f/194/igp2370.jpg/
    > Po włączeniu telewizora popłynął prąd ok -60 mikroamper, był film dość
    > ciemny. Potem weszły reklamy i prąd się podniósł na ok -120 mikroamper, na
    > zdjęciu widać -116,97 mikroamper. Wartość prądu zależy od jasności,
    > niestety nie sprawdziłem, czy jest proporcjonalna do powierzchni tej

    Maciek sprawdzal to metalowa linijka. Zalezy od powierzchni.

    >le pewnie jeszcze poeksperymentuje z tym.
    > No i pytanie, czy ten prąd płynie przez szkło? W sumie nie widzę innej
    > drogi.

    No i ten prad pochodzi z dziala elektronowego.

    >zkoda, że nie spróbowałem zaekranować innym uziemionym kawałkiem folii od
    >strony pokoju.
    > Miernik Metex M-4650B
    >
    > Czyli następny pomiar to 2 folie przełożone izolatorem, zewnętrzna
    > uziemiona większa, od strony ekranu mniejsza połączona z
    > mikroamperomierzem.
    > Ale to pomiar prądu zwarcia, może ktoś ma pomysł jak zmierzyć napięcie
    > przy rozwarciu? Najprościej, ale niedokładnie to chyba na długość iskry w
    > powietrzu.

    Napiecie zalezy od wielu czynnikow i niewiele tu wniesie.

    Wielu pisze tu o jakiejs indukcji i kondensatorze.

    Kanapka zrobiona z dwu kromek metalowych i izolatora nie jest kondnsatorem.
    Staje sie kondensatorem gdy jedna kromka jest polaczona z ziemia (lub
    chassis). Wtedy pojemnosc takiej kanapki zalezy od grubosci izolatora.
    Bez polaczenia z ziemia pojemnosc kanapki jest praktycznie zero. Elektrony
    rozejda sie po calej zewnetrznej powierzchni kanapki.

    Tutaj pracuje wylacznie przewodnictwo izolatora.
    Jak dzialo pracuje to elektrony sa "przebijane" na druga strone.
    Jak anoda ma deficyt elektronow a dzialo nie pracuje to elektrony beda
    przelazic z powietrza przez szklo i proznie do anody.

    Kineskop ma anode wewnatrz i uziemiony grafit na zewnatrz. Na tym odcinku
    jest kondensatorem.

    S*