  • Data: 2012-05-18 11:01:08
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szczepan Bialek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    Użytkownik "Cezary Gr?dys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomo?ci

    >Czyi odwrotnie niz sie spodziwewales.

    czekaj czekaj. bo to zalezy. Z folii wyplywa -60uA. Czyli wyplywaja
    elektrony. Czyli folia elektryzuje sie dodatnio !

    Co prawda nalezaloby sie spodziewac .... taa, czego ?

    a) w szklo uderzaja elektrony, elektryzuja je ujemnie, odpychaja te na
    folii, czy
    b) luminofor jest podlaczony do anody, a na anodzie jest +25kV.

    Co prawda telewizor z reguly jest nieuziemiony, wiec trudno powiedziec
    czy na anodzie jest +25, czy na katodzie -25kV,
    ale tu mamy dekoder ktory moze telewizor uziemiac.

    Ale - u kolegi prady plynie w miare stale. Wiec to nie jest efekt
    pojemosciowy, tylko przeplyw. I folia faktycznie powinna byc ujemna.

    I jeszcze dwa drobiazgi:
    a) ekran moze byc pokryty jakas warstwa ekranujaca, przewodzaca na
    niskim potencjale, tzn katodowym.
    b) ale u kolegi prad zalezy od jasnosci ekranu - czyli jednak od
    strumienia elektronow z katody.