    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
    Date: Thu, 16 Aug 2012 00:40:23 +0200

    Dnia Wed, 15 Aug 2012 23:49:18 +0200, Axel napisał(a):

    > W jaki klawisz? Naciskam na sekunde lekko sprzeglo i zwalniam do 110. Potem
    > jednym nicsnieciem klawisza wracam do 140.

    Sa takie tempomaty z przyciskami + i - do nastawiania predkosci.
    Wegodne to jest na autostradzie ... ale mozliwe ze po 20h palce bola :-)

    > Jak wyzej.

    Ale przez pewien czas chcesz jednak pojechac 100 ... i co wtedy ? gazem ?

    > ??

    Samochod sie okazal cichszy niz sie wydawalo, albo wiatr w plecy i teraz
    chcesz 150 :-)

    > pyk - kolumna osobowek wyprzedza. Pierwszy z kolumny odpadl - pyk.
    >
    > Jakie pyk? Pedal gazu, jak juz musisz przyspieszyc.

    Albo klawisz + i zadana predkosc rosnie.

    > W Polonezie to moze za glosno...
    > Zreszta - jak sie decydujesz na tempomat, to nie po to, zeby z gorki
    > przyspieszac, a pod gorke zwalniac, tylko jedziesz caly czas z ta sama
    > predkoscia.

    No i wracamy do poczatku - tu jest europa, tu sie ze stala predkoscia nie
    da, chyba ze 90 za tirem :-)

    > No wlasnie z Twoich opisow wynika, ze w zyciu nie jezdziles z tempomatem.

    Za to widzialem jak inni jezdzili. I wiem jak jezdze bez - czyli jak
    musialby tempomat jechac, zeby mnie zadowolic :-)

    > Nie o to mi chodzilo, a o to, ze np. nie zrobisz sredniej 90km/h w dluzszej
    > trasie jadac max. 100km/h.

    Jak to nie jest autostrada i podniesiesz do 150 to tez pewnie nie zrobisz.

    I o to wlasnie chodzi - srednia tracisz tam gdzie jedzies wolno. I to
    trzeba eliminowac jak sie srednia chce wysoka.
    Ale to nie znaczy ze jak sie da szybko, to trzeba zwalniac :-)

    > Zreszta - zaraz Ci wykaze, ze to co piszesz, to
    > nieprawda :-) Pojedz przez godzine 20km/h, a potem znow przez godzine
    > 200km/h. Jaka bedziesz mial srednia? :-P

    Tylko gdzie pojedziesz przez godzine 200/h ?
    Za to to jesli to nie korek tylko ograniczenie, to w miare latwo pojechac
    40 a nie 20, a wtedy wystarczy pol godziny :-)
    Potem poltorej godziny 135 i mamy srednia 110 ... a to juz wyglada
    rozsadniej, choc nadal wymaga co najmniej 4-pasowej ekspresowki :-)

    J.