-
Data: 2012-08-16 07:56:23
Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
Od: dddddd <d...@k...oplk> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-08-14 17:27, J.F pisze:
> Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:o...@l...harvard.local..
.
> Dnia 14-08-2012 o 15:01:54 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
>>> 2. wypoczęty i zrelaksowany umysł (stres skraca zasięg o połowę)
>> Ad. 2
>> Są kierowcy, których stresuje jazda w "nowe miejsce", stresują się w
>> dużych miastach, nie potrafią jechać autostradą.
>> Taki kierowca nie ma szans przejechać 1500-2000km "na raz" - ugotuje
>> się we własnym sosie.
>
> Ale to tak napisales jakby w ogole nie umieli - na to wypoczecie nie
> pomoze.
>
>>>> 3. wygodny i cichy samochód (automat + tempomat - człowiek nie
>>>> męczy się fizycznie)
>>> Wygodny, niezbyt glosny, nie wibrujacy - tu sie zgadzam, ale automat ?
>>> W trasie biegi nie przeszkadzaja, chyba ze w piciu kawy. Na
>>> autostradzie jeszcze mniej - mozna ciagle na 5 czy 6 ..
>>
>>> Tempomat ... wygodny pedal gazu i stopa tez sie nie meczy.
>>> A tempomat to trzeba stale przestawiac.
>
>> Ad. 3
>> Dopóki nie jeździłem w długie trasy automatem - myślałem tak jak Ty.
>> Po 20h jazdy nawet w "najpłynniej" przejechanej trasie jesteś zmęczony
>> fizycznie od sprzęgła i lewarka.
>
> No dobra, 20h ciurkiem nigdy nie przejechalem, ale kilkanascie mi sie
> zdarzalo i na to nie narzekalem.
>
>> Tempomat daje ten konfort, że na 15-20 min możesz zdjąć nogę z gazu,
>> która w tym czasie odpoczywa.
>
> Nawet nie bardzo mam ja gdzie polozyc. Podkulic pod siebie ?
> Poza tym masz widac niewygodne auto - u mnie noga spoczywa prawie
> swobodnie, a na liczniku 140 :-)
>
>>>> 4. niska prędkość przelotowa (nie da się jechać 2000km
>>>> "zapier...ąc" non-stop, lepiej jechać stabilne 130-140km/h)
>>> No nie wiem ... pojedziesz 90 to wcale dalej nie zajedziesz.
>>> A 140 to juz w praktyce moze byc zap* - inni jada wolniej.
>>> A w sumie jak jest okazja - czemu nie przypieszyc ? Okazja sie
>>> szybko skonczy, bo zap* nawet glupie 170/h to sie przez 2000km nie da.
>> Nie chodzi o jazdę 90km/h - wystarczy, że dasz radę utrzymać średnią
>> wynikającą z ograniczeń - na dystansie 1500 - 2500km jest to bardzo
>> trudne.
>
> Jedna rzecz musimy sobie jasno powiedziec - wysokiej sredniej nie robi
> sie szybka jazda, tylko eliminacja wolnej jazdy.
> Taka wredna wlasciwosc ... matematyki.
>
> Ale to nie powod zeby jechac wolno ... no chyba zeby przeliczyc czas na
> tankowanie :-)
>
>> Nawet krótka jazda z dużymi prędkościami jest bardziej męcząca -
>> hałas, wibracje, większe skupienie, stres itp.
>> Nie da się jechać "spokojnie i bez stresu" z prędkościami 170-200km/h
>> (mówię o normalnym ruchu drogowym).
>
> Bo ja wiem ... daj mi odpowiedni samochod, w miare pusta autostrade (na
> pelnej to i tak bedzie 120 lub wolniej), zaslon predkosciomierz ... i
> wskazowka sama sie na 170 ustawi.
> Niestety polskie autostrady sa za krotkie zeby sie wypowiedziec o
> zmeczeniu po 1000 km uwazaniu na zajezdzajace tiry - ale w Niemczech to
> oni uwazaja zeby nie zajechac (ale czujnym trzeba byc).
>
> Co do polskich drog - stare juz porownanie szczecin-wroclaw
> http://moto.onet.pl/1542480,1,dwa-sposoby-na-polskie
-drogi,artykul.html
>
> Tu szybka jazda okazala sie wyjatkowo nieoplacalna, ale trzeba wziac pod
> uwage ze to jednak sporo dalej.
test nierealny bo według prędkości dozwolonych i z przymusowym postojem :)
z jednej strony przez Polskę poleci na trasie szybciej niż 90, z drugiej
- na A18/A4 też da się podgonić zamiast przepisowych 110 lecieć.
Pomysł testu do dupy - bo kto na co dzień jak nie ma ograniczenia wciska
gaz do dech i w ostatniej chwili hamuje żeby jak największą średnią
wyrobić (wnioskuję to po czarnych hamulcach jadącego przez DE).
Już na samej jeździe A18/A4 można by zaoszczędzić ponad pół godziny,
pomijając fakt że po autostradzie to raczej mniej zmęczony będziesz i
może nie będziesz musiał się zatrzymywać, szczególnie na 45 minut
> I prawde mowiac to zawsze pomysl przez Niemcy na tej trasie wydawal mi
> sie podejrzany.
no ponoć teraz przez Zieloną Górę nie jest źle, tak że chyba jednak
lepiej jechać nie przekraczając granicy, szczególnie że różnica w
odległości jest spora
--
Pozdrawiam
Lukasz
Następne wpisy z tego wątku
- 16.08.12 09:19 Tomasz Gorbaczuk
- 16.08.12 10:51 Axel
- 16.08.12 11:31 John Kołalsky
- 16.08.12 12:06 kor_nick
- 16.08.12 13:22 Axel
- 16.08.12 16:09 J.F.
- 16.08.12 16:54 J.F.
- 16.08.12 17:01 J.F.
- 16.08.12 17:11 Cavallino
- 16.08.12 18:14 Przembo
- 16.08.12 19:38 J.F.
- 16.08.12 20:19 Przembo
- 16.08.12 20:47 Axel
- 17.08.12 08:49 Mirek Ptak
- 17.08.12 09:26 dddddd
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=