  • Data: 2013-06-23 01:33:38
    Temat: Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22 Jun 2013 21:03:27 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Jak tak trochę poszperać po archiwach Usenetu, to się pewnie znajdzie
    > narzekania na Windows, że tam licznik powtórzeń wybieranego numeru
    > jest tylko dwucyfrowy. A to za mało, by się doczekać na połączenie.
    > Tak -- większość była, za stara, za młoda, nie musiała, nie chciała
    > albo jeszcze co innego, a kontakt miała garstka (ta, co płaciła
    > sążniste rachunki za połączenia).

    Pol godziny dziennie dawalo umiarkowany rachunek.
    Na poczte, newsy itp starczalo, na "surfowanie po sieci" jednak za
    krotko.
    A wczesniej dodzwonic sie dalo.

    > Tylko w gazetach pisali, że dostęp
    > jest powszechny, bo numer publicznie dostępny bez hasła i w ogóle
    > pionierstwo w skali światowej.

    Ale to prawda.Czegos takiego na swiecie nie bylo.
    Owszem - w USA mimo ze placiles dwa razy to wychodzilo lepiej.
    Ale np Niemczech bylo z internetem kiepsko - gdzies w okolicach 2000
    nawet spora firma narzekala ze drogo i wolno.

    > A telekomom przyświecała taka myśl przewodnia -- przeczekać jakoś tę
    > chwilową mode na te wszystkie internety, nie inwestować nadmiernie,
    > bo się można wkopać.

    No nie calkiem - jak widzisz zainwestowali w ADSL. No i w cala siec
    transmisji, ale to mieli od dawna.
    Gdzies wczesniej byl SDI/HIS - nie wiem o co chodzi, ale TP sie jakos
    szybko tego pozbyla.

    > Nie. Zdaje się, że chodzi o to, że pyta musi mieć grubość porównywalną
    > do pozostałych składeników skręcanej liny.

    Tak na szybko
    http://www.sdhwdm.sp2.waw.pl/energ/opgw.html
    http://www.sdhwdm.sp2.waw.pl/energ/adl.html

    Moze i porownywalna, ale calosc ma ~8mm, na swiatlowody zostaje 2-4.
    Swiatlowody niby w um sie podaje, ale razem z otoczkami maja znacznie
    wiecej. No i kable maja miedzy 4 a 72 wlokna - wtedy moglo sie wydawac
    ze 72 to gruba przesada.

    A remont polaczony z wymiana drutow to jak czesto ? Co 20-40 lat ?

    > Tu widać typowe telefoniarskie podejście. Od dziesięcioleci ruch się
    > zwiększał najwyżej liniowo, więc się do tego przyzwyczaili i tkali
    > te swoje pajęczynki. Aż tu nagle potrzeby transmisji danych sprawiły,

    Tu akurat transmisji fonii :-)

    > że wymagania zaczęły się zwiększać wykładniczo. No i kolesie zbaranieli
    > -- kompletnie nie rozumieli tego zjawiska (niektórzy zaczęli tylko coś

    Mieli problem, a jednak zdiagnozoewali i rozwiazali.
    Oczywiscie nalezalo powiekszyc siec, ale to trwa, a ruch wzrosl nagle.

    > w główkach kombinować, że wpływy też im będą rosnąć wykładniczo).

    Pewnie tak, ale sie troche pomylili :-)

    > To nie z ceny miedzi wynika. Tylko z kilowoltów (szklany światłowód
    > łatwo można spuścić na zakończeniach takiej linii 220kV) i kiloamperów
    > (w puszczonym równolegle do linii światłowodzie się nic nie indukuje).

    Ale ja nie o tym - tylko o tym ze jak zobacza kosztorys linii, to
    latwiej im doliczyc ten 1% i zainstalowac swiatlowody, niz komus
    innemu podejmowac decyzje o budowie lacza od poczatku.

    A potem nie wiem czy pamietasz jak chyba PSE/Plus/KGHM dolaczali sie
    do autostrad - bo coraz wiekszy byl problem ze zgoda wlasiciieli
    terenu, a obok autostrady mieli miejsce na slupy.
    Na podobnej zasadzie kolejarze zadzialali - bo miejsce obok torow ich.
    A TP musi z rolnikami negocjowac, zezwolenia zalatwiac, czasem decyzje
    .. choc akurat TP takich inwestycji sporo miala, to jej bylo latwiej.

    > Dzisiaj mi przysłali rachunek za prąd. Pierwszy raz w historii się
    > zdarzyło, że nie mam nadpłaty za ostatnie pół roku, tylko muszę
    > w pierwszej racie dopłacić jakieś 500 zł ponad średnią

    Ale to za jaki okres, i co elekrycznego masz w domu - ogrzewanie ?
    No i pamietaj ze wiekszosc "za prad", oplata przesylowa juz ponizej
    polowy.

    J.