  • Data: 2013-06-23 13:18:25
    Temat: Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:rq3y1urymota.g9rdc70mkog6$.dlg@40tude.net...

    > Tym przypadku bez znaczenia - DT mial stawki takie same w calym kraju.
    > No ale on jest "zachodni".

    No tak... a ja miałem "nadzieję", ze jakieś ślady podziału wschód/zachód
    pozostały...

    > A oni by ci nie sprzedali :-)

    A ja w tym upale i tak liczę na miejsce, gdzie mimo wszystko spodziewałbym
    się, że jest chłodniej :))

    > I jeszcze bezczelnie powiedzieli ze jak chcesz cir 256k, to musisz
    > placic za za lacze bazowe 512k :-)

    ZChN... (*)

    > No, dac jak dac. Klient zamawia podlaczenie 1M, to chyba nie po to
    > zeby malo transmitowac. Wiec operator nie daje sie oszukac i mowic CIR
    > 256 obowiazkowy ... Polska biedny kraj, to sie u nas tak nie da.

    Coś jak "ofiary" dawane na spotkaniu z Clive-m Harrisem... :P Tak mi się
    kojarzy :)

    > Nie bylem ksiegowym w NASK, ale nowe lacza kosztuja.

    To to chyba lepiej, żeby zarabiały na siebie, chyba, że sknery i mają więcej
    zarabiać te, które są do tej pory...? Szczęśliwi, którzy mogli być dla nich
    Gumisiami...

    > No ale na tym ten biznes polega. Od samego poczatku wiadomo ze wszyscy
    > naraz nie dzwonia :-)

    Czyli nadal wszechobecne ruchanie we wszystkie możliwe otwory...

    > Tu akurat jak rozumiem wina klienta - on tak zamowil. TP moze nawet
    > bez winy - jak zamowil tak skonfigurowali i swoje CIR w kanalach mial
    > :-)

    Ja bym spinkął się z tymi klientami i wysycił łącza. Jak nie dojdzie do
    progu CIRa, to jazda i używanie na całego, że bałacha sprzedali.

    > Ale o to chodzi - wydaje ci sie ze masz 6, 20 czy ile tam Mb/s ... a
    > ja sie pytam dokad i co dalej ?

    Niedawno speedtest.net pociągnąłem ok. 144Mbit/s.

    > Cala szafka neostrady, 200 klientow, ma 100M w swiat ? Czy juz 1G, w
    > tym 40 programow TV ?

    Na szczęście nie mam tego dylematu, mam pakiet w kablówie i telefon bardzo
    dobrej jakości - po 202122 modem zbzykiwał 54kbit/s.

    > No, tak bylo, ale na usprawiedliwienie - lacza MN byly wtedy dosc
    > drogie. Przynajmniej dla NASK, bo musial kupowac od TP :-)
    > TP w poczatkach tez ich miala i dopiero budowala.

    I cały świat ochoczo wypylano przez USA, śmiesznie wyglądało, gdy między
    kablówą a SDI pakiety szły mi przez pół świata :P Stojące obok siebie
    kompy...
    Podczas, gdy w sąsiednich krajach chyba było lepiej. Jajca z dawnych lat,
    gdzie kraje afrykańskie będące koloniami europejskich, chcąc dzwonić do
    sąsiadów, musiały pchać ruch przez kraj-rodzica, bo łączy skrośnych nie
    mieli. Prawie sensacją była w prasie resortowej notka, że kraje "Bambuko" i
    "Trelebele" uruchomiły między sobą automatyczną łączność telefoniczną. (nie
    pamietam rzeczywistych nazw)

    > Z tym ze caly swiat tak dziala. Tylko moze wspolczynniki maja lepsze,
    > a moze wyprzedzaja zapotrzebowanie.

    Dla mnie do celu mogą sobie krasnoludkami piszącymi na ruskiej srajtaśmie
    enerdowskim długopisem (czy jakaś inna odmiana RFC1149) :)) to przewalać,
    aby nie ciurkało jak gościowi z zapaleniem prostaty :P
    Dobra, spadam, bo znów porno i duszno, i lepetyna wzbrania się od
    myślenia...