  • Data: 2013-06-23 12:44:27
    Temat: Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Pol godziny dziennie dawalo umiarkowany rachunek.
    > Na poczte, newsy itp starczalo, na "surfowanie po sieci" jednak za
    > krotko.

    Na pocztę i newsy wystarczy pół minuty. Jednak w tak zwanym odczuciu
    społecznym Internet, to było "surfowanie po sieci". Wielu nawet nie
    wyobrażało sobie do czego mógłby im się przydać jakiś tam email.

    > No nie calkiem - jak widzisz zainwestowali w ADSL. No i w cala siec
    > transmisji, ale to mieli od dawna.

    "Zainwestowali", to wielkie słowo. Postawili sprzęt tam, gdzie nie
    trzeba było inwestować w sieć transmisji, bo przypadkiem akurat była
    (teraz piszę o TPSA -- wcześniejsze uwagi odnoszą się ogólnie do
    strategii telekomów, których TPSA jest po prostu karykaturą).

    > A potem nie wiem czy pamietasz jak chyba PSE/Plus/KGHM dolaczali sie
    > do autostrad - bo coraz wiekszy byl problem ze zgoda wlasiciieli
    > terenu, a obok autostrady mieli miejsce na slupy.
    > Na podobnej zasadzie kolejarze zadzialali - bo miejsce obok torow ich.

    Ci operatorzy sieci in spe (przed zniesieniem monopolu TP na tym odcinku)
    za wczasu rozglądali się za możliwościami realizacji połączeń bez oglądania
    się na muchy w nosie u Księżniczki.

    > A TP musi z rolnikami negocjowac, zezwolenia zalatwiac, czasem decyzje
    > .. choc akurat TP takich inwestycji sporo miala, to jej bylo latwiej.

    TP miała już sieć rozumianą jako ustalone prawo do poziomego słupa
    powietrza między punktem A i B (oraz C, D, E i tyle punków, że alfabetu
    nie starcza). Trzeba było w tym słupie wymienić sparciałe druciki na
    światłowody (no ale jakże to tak, firma telekomunikacyjna i światłowody
    -- niech ci od autostrad zajmują się takimi głupotami).

    Jarek

    --
    Syn przed maturą, kawał chłopa
    Znów zabrał ci laptopa,